אוהד שנחטף מניר עוז היה אמור לחגוג יום הולדת 9: "הילד של כולנו"

בבית הספר שבו עבדה אימו של אוהד ציינו היום את יום הולדתו, בעודו שבוי בידי החמאס בעזה. רחל שטיין, מנהלת בית הספר: "אין תסריט שפוי שבו ילד בן 9 חוגג בשבי החמאס. מה נאחל לו? תהיה חזק, תזכור שמחכים לך". אורנה, מורה בבית הספר, הוסיפה: "אמא קרן סיפרה כמה אהבה אותך על החגיגות שחגגה לך, תמיד הדגישה כמה היא אוהבת אותך"

זמן צפייה: 03:49

בין הילדים הרבים שנחטפו לעזה בידי מחבלי חמאס במהלך אירועי שבת השחורה נמצא גם אוהד מונדר, שהיה אמור לחגוג היום (שני) יום הולדת 9. אוהד נחטף מקיבוץ ניר עוז לאחר שהגיע אליו עם אימו, שגם עמה אבד הקשר מאז 7 באוקטובר - במטרה לבקר את סבו וסבתו. בבית הספר שבו לימדה האם, בית חינוך חמ"ד 'עציון' שבבני ברק, החליטו לציין את יום ההולדת העצוב באמצעות מפגן תמיכה.

בהזמנה לאירוע נכתב: "בית הספר יערוך מפגן תמיכה למשפחה ולקהילת בית הספר. כצוות, אנחנו רוצים להשמיע את קול הזעקה של קרן, אוהד, ההורים וכל החטופים. חשוב לנו לחזק את תלמידנו המיוחדים, קהילת בית הספר ובמיוחד את משפחות החטופים בתקופה קשה זו".

מפגן התמיכה באוהד שנחטף לעזה ובאמו קרן
מפגן התמיכה באוהד שנחטף לעזה ובאמו קרן

במהלך מפגן התמיכה היום, הפריחו ילדי בית הספר בלונים בצבעי כחול לבן ולבשו חולצות עם תמונותיהם של אוהד וקרן. רחלי שטיין, מנהלת בית הספר, אמרה: "אין תסריט שפוי שבו ילד בן 9 חוגג בשבי החמאס. מה נאחל לו? תהיה חזק, מאמין, תחשוב חיובי. תזכור שמחכים לך בבית בבית הספר שלך וגם כאן בבית הספר של אמא. במקום יום ההולדת שאמא קרן תכננה עבורך, התכנסנו כאן החברות ותלמידים של אמא לחגוג לך. תראה כמה הגיעו? אנחנו מצלמים כדי שתראה את כולנו כשתחזור. מי ייתן והאירוע שלך יהיה אור קטן בחשכה שאנחנו שרויים בה".

אורנה, מורה בבית הספר, הוסיפה: "אנחנו חוגגים יום הולדת וירטואלי, לילד שנחטף על ידי החמאס. הוא לא סתם ילד אלא הילד של כולנו, הבן של קרן חברתנו האהובה. אמא קרן סיפרה כמה אהבה אותך, על החגיגות שחגגה לך, תמיד הדגישה כמה היא אוהבת אותך".

קהילת בית הספר במפגן התמיכה
קהילת בית הספר במפגן התמיכה

גם עיריית כפר סבא, בה מתגורר אוהד, ציינה את יום הולדתו באמצעות תליית בלונים צהובים ברחבי העיר. בהודעה שפרסמה העירייה נכתב: "אוהד הוא בן יחיד לקרן (תושבת העיר) ונכד יחיד לסבא ולסבתא שלו, רותי ואברהם מונדר. אוהד, תלמיד כיתה ד' בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, חובב ספורט מושבע, משחק טניס, כדורגל ושחמט ואלוף בקובייה ההונגרית".

"הוא ואמו, סבו וסבתו נחטפו על ידי מחבלי החמאס בעת שאוהד ואמו ביקרו את הסבא והסבתא בקיבוץ ניר עוז. לכבוד יום הולדתו", נמסר בהמשך ההודעה, "עיריית כפר סבא תלתה בלונים צהובים לכבוד יום הולדתו ולחזרתו המהירה של אוהד, משפחתו ושל כל החטופים והנעדרים, והיא קראה לכל תושבי העיר לתלות בלונים צהובים, שאכן נתלו במרפסות הבתים".

בלונים צהובים ברחובות כפר סבא, לכבוד יום הולדתו של אוהד
בלונים צהובים ברחובות כפר סבא, לכבוד יום הולדתו של אוהד | צילום: עיריית כפר סבא
אוהד מונדר שנחטף לעזה
"חובב ספורט מושבע". אוהד מונדר

מירב רביב, קרובת המשפחה, מסרה: "אוהד וקרן נסעו לבקר את סבא וסבתא בניר עוז ונחטפו לעזה. ביקשנו מכולם בארץ ובעולם לתלות היום בלונים לציון האירוע - לא ניתפס שילד בן 9 נמצא בשבי החמאס. אנחנו כולנו מאוד נרגשים מהמחווה של העירייה ומקווים שאוהד יחזור ללימודים בכיתה ד׳ בביה"ס הדמוקרטי, ולכל החוגים שהוא אוהב".