נותרה שלישית: 1:2 לישראל על אנדורה במוקדמות יורו 2024

החבורה של אלון חזן פתחה את המשחק בעצלתיים, אך בעיטה עוצמתית של רז שלמה בדקה ה-25 ומבצע אישי נהדר של מנור סולומון העניקו ניצחון לישראלים, על אף שאנדורה כבשה שער שוויון זמני. על אף הניצחון הנבחרת בכחול לבן נותרה במקום שלישי בבית לאור התיקו שחילצה רומניה משווייץ

מנור סולומון
מנור סולומון | צילום: רויטרס

נבחרת ישראל בכדורגל אירחה היום (שני) את נבחרת אנדורה באצטדיון טדי במסגרת המשחק הרביעי במוקדמות יורו 2024, והצליחה לרשום ניצחון 1:2 שני ברציפות שקירב אותה למקום השני בבית ט' בו היא מתחרה, לאור תוצאת התיקו של רומניה ושווייץ שנפרדו ב-2:2.

במשחק עצמו, החבורה בכחול לבן נראתה לא טוב לקראת סיום המחצית הראשונה, אך רגל עוצמתית שהניף רז שלמה מ-25 מטרים פרצה את הסכר והעניקה את השער הראשון לנבחרת הביתית. כתשע דקות מפתיחת המחצית השנייה, הבלם שכבש את שער היתרון מסר ברשלנות לשוער עמרי גלזר, שלא הצליח להגיע לכדור עליו השתלט חלוץ אנדורה שהשווה את התוצאה.

חמש דקות לאחר מכן, בדקה ה-61, מנור סולומון שהרבה להחטיא עד אותה נקודה במשחק, לקח על עצמו פעולה אישית נהדרת והצליח לפרוץ לרחבת אנדורה, בעט בעוצמה וקבע פעם נוספת יתרון, הפעם 1:2 לטובת הנבחרת בכחול לבן, שחתם את תוצאת המשחק.

מנור סולומון בעימות עם שחקן נבחרת אנדורה
מנור סולומון בעימות עם שחקן נבחרת אנדורה | צילום: רויטרס

התוצאות המקבילות בבית הישראלי לא הועילו לנבחרת של חזן שנותרה במקום השלישי בבית, לאחר שרומניה הצליחה לחלץ נקודה משווייץ לאחר 2:2 דרמטי ביניהן. במשחקה הבא נבחרת ישראל תפגוש את רומניה לקרב ישיר על המקום השני בבית.

שון גולדברג בפעולה
שון גולדברג בפעולה | צילום: רויטרס
מנור סולומון מקדים את שחקן הגנת אנדורה
מנור סולומון מקדים את שחקן הגנת אנדורה | צילום: רויטרס
שחקני נבחרת ישראל חוגגים את שער היתרון של רז שלמה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים את שער היתרון של רז שלמה | צילום: רויטרס

דקה 42: נבחרת ישראל עלתה ליתרון 0:1 משער נהדר של רז שלמה שבעט בעוצמה ממרחק רב והרים את הקהל על הרגליים אחרי מחצית ראשונה לא טובה במיוחד מצד הנבחרת הביתית.

דקה 54: מסירה רשלנית של רז שלמה עליה השתלט חלוץ אנדורה מקס לוברה עלתה לישראל בספיגה מיותרת. זהו המשחק ה-19 ברציפות שנבחרת ישראל סופגת שער.

שחקן נבחרת אנדורה חוגג את שער השוויון
שחקן נבחרת אנדורה חוגג את שער השוויון | צילום: רויטרס

דקה 56: אוסקר גלוך ושגיב יחזקאל נכנסו למשחק במקומם של דולב חזיזה ורמזי ספורי.

דקה 61: על אף שהרבה להחטיא, קשר פולהאם מנור סולומון חתך לתוך הרחבה בפעולה אישית נהדרת ועם בעיטה עוצמתית החזיר את היתרון לאלון חזן.