יוכבד ליפשיץ סיפרה: "פגשתי את סינוואר במנהרה בעזה"

 "סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום?", סיפרה ליפשיץ, בת 85 ששוחררה משבי חמאס לפני כחודש ובעלה עודד נותר בעזה, בריאיון לאתר "דבר". בנה, יזהר ליפשיץ, אמר לחדשות 13: "זה לא היה סינוואר, אלא בכיר חמאס אחר דובר עברית"

זמן צפייה: 02:41

יוכבד ליפשיץ, בת 85 ששוחררה משבי חמאס לפני חודש ובעלה עודד נותר בשבי, סיפרה כי פגשה בעזה את מנהיג חמאס יחיא סינוואר באחת המנהרות. בריאיון לאתר "דבר" היא סיפרה: "סינוואר היה אצלנו 3-4 ימים אחרי שהגענו. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? הוא לא ענה. שתק". בנה, יזהר ליפשיץ, אמר היום (רביעי) לחדשות 13: "היא חשבה שפגשה את סינוואר במנהרה. זה לא היה הוא, אלא בכיר חמאס אחר דובר עברית".

אתמול היא השתתפה בהפגנה למען שחרור שאר החטופים, עם נכדה דניאל. היא אמרה: "אני פה כדי להפגין. להחזיר את עודד שלי הביתה. אנחנו נמשיך להפגין עד שכל החטופים יחזרו".

Cpldzl
רה"מ בנט ומנהיג חמאס בעזה סינוואר | צילום: חיים צח, לע"מ
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר | צילום: עבד ר'חים ח'טיב, פלאש 90

ליפשיץ, פעילת זכויות אדם ומורה, היא תושבת ניר עוז. היא נחטפה מביתה ב-7 באוקטובר וכעבור כשבועיים וחצי שוחררה משבי חמאס עם נורית קופר. לאחר מכן היא אמרה בהצהרה בבית החולים איכילוב בתל אביב כי הוחזקה עם כמה מחברי הקיבוץ: "עברתי תופת. הלכנו קילומטרים בתוך רשת מערות שנראתה כמו רשת קורי עכביש".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2410232031' autoplay='0' credit='' desc='יוכבד ליפשיץ באיכילוב: "עברתי תופת"' poster='' kid='1_nyxa1quw' duration='726']

"עברתי תופת, היינו השעיר לעזאזל של השלטון. הופקרנו". היא סיפרה. "לא חשבנו שנגיע למצב הזה. הם השתוללו. הכו אותי, השכיבו אותי על אופנוע וטסו איתי לכיוון עזה; הביאו אותי למנהרות, הלכנו קילומטרים מתחת לאדמה". לדבריה, "המחבלים ריכזו כ-25 חטופים במקום אחד; על כל חמישה הוצב שומר. אכלנו ארוחה אחת ביום".

"המונים הסתערו על הבתים", שחזרה ליפשיץ את השבת השחורה ואת מתקפת הפתע. "המחבלים לא הבדילו בין קשישים או צעירים". היא הפנתה אצבע מאשימה כלפי צה"ל ואמרה: "לא היה ערוך למתקפה". יוכבד המשיכה וסיפרה: "הם השתוללו אצלנו בקיבוץ. אותי חטפו, השכיבו אותי על אופנוע, וטסו איתי בשדות לכיוון עזה. הם פוצצו את הגדר האלקטרונית שבנו ב-2.5 מיליארד דולר שלא עזרה בכלום. המונים הסתערו על הבתים שלנו, הכו אנשים, חטפו חלק כמוני, לא היה להם הבדל אם יחטפו קשישים או צעירים".