אחרי הביקורת: מנהל מטה משפחות החטופים רונן צור פורש מתפקידו

יועץ התקשורת הודיע כי יסיים את תפקידו בשל "חשש המשפחות מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה", והוסיף: "אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים". מהמטה נמסר: "מודים על חלקו המשמעותי בייסוד המטה והתנדבותו, ללא לאות, עבור המשפחות שעולמן חרב עליהן"

זמן צפייה: 05:09

ראש מטה משפחות החטופים והנעדרים רונן צור הודיע היום (ראשון) כי יסיים את תפקידו, זאת בשל "חשש המשפחות מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה" על מעורבותו בניהול המטה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב צור כי במפגש קרובי החטופים שהתקיים הבוקר, "הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה - אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה".

הוא הוסיף: "אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים, ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר". לפיו, מעתה יוביל את המטה צוות שייבחר על ידי קרובי החטופים, ואילו צוות המנדבים ייעץ לו.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "מטה משפחות החטופים מודה לרונן צור על חלקו המשמעותי בייסוד המטה והתנדבותו, ללא לאות, עבור המשפחות שעולמן חרב עליהן במתקפת הטרור הרצחנית הגדולה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מטרת העל של מטה משפחות החטופים הייתה ועודנה השבתם של כל 134 החטופים הנמקים במנהרות החמאס, העוברים התעללות פיזית, מינית ונפשית, ונמצאים בתנאים תת אנושיים ללא אוכל, ללא מים, ללא חמצן, ללא תרופות וללא תקווה".

מיצג המחאה למען החטופים בכיכר פריז בירושלים
מיצג מחאה למען החטופים, היום בכיכר פריז בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר: "מטה המשפחות המונה למעלה מ- 20,000 מתנדבים ימשיך בשליחותו הקדושה עד להשבת אחרון החטופים, החיים והנרצחים. עם ישראל, על כל גווניו, מאוחד בדרישתו לקיים את מצוות פדיון השבויים ולהחזיר את כל החטופים. ללא חזרתם, לא תהיה תקומה למדינת ישראל. האחריות הבלעדית להשבת כלל החטופים מוטלת על חברי קבינט המלחמה ועל העומד בראשו. אסור להם להחמיץ אף הזדמנות להחזיר את כולם הביתה עכשיו".