"נכס חשוב": בית רומנו יועבר לבעלות עיריית ת"א וישמור על צביונו

מוסד התרבות הוותיק, שכונה בעבר "הקניון הראשון בישראל", נקנה לפני מספר שנים על ידי חברה פרטית שתכננה לשנות את פני המקום. עיריית תל אביב הצליחה להגיע להסכם חדש, במסגרתו יועבר הנכס לבעלותה וצביונו התרבותי יישמר

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
הופעה בבית רומנו | צילום: באדיבות התדר

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (שלישי) כי בית רומנו, מתחם בילוי פופולרי בעיר, ימשיך לפעול כמרכז תרבותי. זאת, לאחר שנרכש בשנים האחרונות על ידי חברה חיצונית שתכננה לבנות במקום. בעירייה הציעו תוכנית לפיה המקום יעבור לבעלות העירייה וימשיך לשמש כמוסד ליצירה, תרבות ובידור.

על פי עיריית תל אביב, תוכנית חדשה שתעלה לדיון בשבוע הבא, תאפשר את העברתו של המוסד לבעלות העירייה במטרה לשמר את מעמדו וצביונו "כמקום בעל ערך תרבותי וציבורי בתל אביב-יפו". עוד הוסיפו בהועדת העירייה כי "לפי התכנית המוצעת, יועבר בית רומנו לבעלות עירונית וייקבע בייעוד ציבורי. במבנה יתאפשרו בעיקר שימושים ציבוריים מגוונים ובנוסף יתאפשרו גם מסחר ושימושי מלאכה ותעסוקה יצירתית. לאחרונה הודיעו בעלי הבניין כי בכוונתם לקדם במתחם תכניות משלהם, אך עיריית תל אביב-יפו, החליטה לקדם תכנית משלה".

בתמורה להעברת הנכס לעירייה, ליזמים אושרו תוספות בבנייה למגורים בתוכנית סמוכה וכן תוספות של בנייה בפרויקטים נוספים.

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
הופעה בבית רומנו | צילום: באדיבות התדר

בבית רומנו פועלים מספר בתי עסק, בהם בר "התדר" שמארח באופן קבוע הופעות ואירועי תרבות, מסעדת "רומנו" של השף אייל שני, וחנויות שונות. הוא נבנה בשנת 1947 והוגדר בעבר כ"קניון הראשון בארץ ישראל".

ראש העירייה תל אביב רון חולדאי מסר: "אני שמח לספר שלאחר משא ומתן ארוך הגענו לתכנית מוסכמת עם היזמים שמעבירה את בית רומנו לבעלות העירייה וקובעת אותו כמבנה ציבורי. היזמים יפוצו בפרויקטים אחרים בעיר.
תל אביב היא בירת התרבות, וחיי הלילה הם חלק בלתי נפרד מסוד קסמה. העירייה תמשיך לשמר ולפתח את הנכס החשוב הזה בכל כוחה".