בעקבות נטיעות קק"ל בנגב: התפרעויות ויידוי אבנים בכביש 25

אבנים הושלכו לעבר רכבים בכביש 25 ורכב של עיתונאי הוצת בשגב שלום בתגובה במחאה על חידוש נטיעת העצים של קק"ל בנגב. לפיד קרא "להיערכות מחדש", נתניהו הפציר בבנט: "לגנות את הסתה של רע"ם". עבאס לנתניהו: "תנשום, תפנים"

זמן צפייה: 00:20

התפרעויות בנגב: אבנים יודו לעבר כלי רכב הערב (שלישי) בכביש 25 במחאה על חידוש נטיעות קק"ל באזור. עוד קודם לכן, רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל לאחר שאבנים הונחו על מסילת הברזל. בנוסף, הוצת רכבו של כתב "הארץ" שהגיע ליישוב שגב שלום, הוא הסתתר בחנות וחולץ על ידי המשטרה.

ביידוי האבנים נגרם נזק לרכב, אך לא היו נפגעים בנפש. לאחר מכן, העימותים עברו לצומת שגב שלום, שם נפצעו קל שני שוטרים מאבן ומזיקוק. בזמן ההתפרעויות נחסם כביש 25 לתנועה, אך מאוחר יותר הוא נפתח. גם שער היישוב נבטים נסגר בעקבות המהומות.

Komeep
מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

כאמור, הרקע הוא חידוש הנטיעות של קק"ל באזור. אנשי הליכוד הגיעו היום כדי להשתתף בנטיעות. יו"ר רע"מ מנסור עבאס אף איים כי אם יימשכו הנטיעות, מפלגתו עשויה לפרוש מהקואליציה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה כי "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור. כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

נפתלי בנט ויאיר לפיד
בנט ולפיד | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע"ם, שותפתו הבכירה לממשלה".

יש להזכיר כי בשנת 2020, תחת ממשלת נתניהו, הופסקה נטיעת העצים של קק"ל בנגב בהוראת השר עמיר פרץ.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס מסר בתגובה לנתניהו: "'אבו יאיר', לא רק שהסכמת להפסקת הנטיעות בנגב, אלא גם הסכמת להכיר בשלושת היישובים בנגב וגם נענית לבקשתי, באחת הישיבות בבלפור, לדחות את הפינוי של המשפחות הפלסטיניות מבתיהן בשייח' גראח. ח"כ נתניהו, תנשום, תפנים ואולי תתקדם".