האסון סמוך לים המלח: הנהג הורשע בהריגה של 8 בני משפחת עטר

ביהמ"ש קבע כי לורן אנקרי ביצע עקיפה בדרך לא פנויה בכביש 90 - והוביל למותה של המשפחה כולה. הפרקליטות תבקש עונש של עד 13 שנות מאסר. אחותו של אב המשפחה: "כל אחד מהם היה עולם שלם"

 משפחת עטר
משפחת עטר | צילום: חדשות עשר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את לורן אנקרי בהריגה בקלות דעת של יריב ושושי עטר וששת ילדיהם, וכן בעקיפה בדרך לא פנויה, בתאונה בכביש 90 סמוך לים המלח בחודש נובמבר. במסגרת הסדר הטיעון, תבקש הפרקליטות עונש של עד 13 שנות מאסר. כמו כן, כחלק מההסדר הגיעו הצדדים להסכמה כי טרם הטיעונים לעונש יוגש תסקיר קורבן עבירה.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר כי "בעקבות מספר ישיבות גישור שהתקיימו תוך כדי ניהול ההוכחות בבית המשפט המחוזי, הגיעה היום הפרקליטות להסדר טיעון, במסגרתו הודה הנאשם ונטל אחריות להריגת 8 בני משפחת עטר. על פי עובדות כתב האישום, הנאשם גרם לתאונה והביא למותם של בני המשפחה עקב נהיגתו הפזיזה. הנאשם, אשר נהג ברכב כשבגופו סמים, הורשע בעבירה המקורית של הריגה ועקיפה בדרך שאינה פנויה, והפרקליטות תעתור בשלב הטיעונים לעונש להשית עליו עונש של 13 שנות מאסר בפועל".

אריאל גרוס, אחותו של יריב עטר, אב המשפחה שנהרג בתאונה, התייחסה להרשעתו של לנקרי וסיפרה כי "הנאשם היום חזר בו מכפירתו בזכות עבודה של צוות הפרקליטות, אחרי שראינו את אומנות ההתנערות מאחריות בחסות עורכי הדין של הנאשם, בכל מחיר וכשהכול מתוזמר. לקיחת האחריות גם היא מאוחרת כשברור שאין אחראי מלבד הנאשם. לקיחת האחריות היא החשובה לנו ולכל אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

למרות ממוצע של הרוג בכל חודש - התוכנית לשדרוג כביש 90 תקועה

4 הרוגים בכבישים ביממה; הובאו למנוחות האחיות שנהרגו בערבה

תאונה בדרך לחופשה: שתי אחיות בנות 4 ו-7 נהרגו בכביש הערבה

לורן אנקרי
לורן אנקרי | צילום: פייסבוק, כבאות והצלה נגב

"התאונה האחרונה שאירעה קרתה גם כן בגלל עקיפה, אנא לימדו את הלקח, אין אפשרויות בכביש הזה לסטות ימינה או שמאלה. אנחנו מבקשים מכל אזרחי ישראל - תמנעו את התאונה הבאה", אמרה גרוס. "שושנה עטר הייתה מדהימה, אחי היה איש של חסד. האחיינים המדהימים שלי - אני כואבת כל אחד מהם, חייבים להבין שכל אחד מהם הוא עולם שלם. הילדים היו החברים של הילדה שלי. אנחנו כולנו כואבים את הרגע הזה".

"החיים שלנו לא חיים יותר", סיפרה ציונה, אמו של יריב. "אי אפשר לעכל את האסון הזה. סתם למות ככה בכביש, והממשלה הזו לא עושה כלום. זה כאב אינסופי שמלווה אותך בכל רגע. כשאמא שלי שמעה על התאונה בכביש הערבה היא התקשרה אליי בוכה".

התאונה בים המלח
התאונה בים המלח | צילום: ללא קרדיט

כזכור, יריב ושושי עטר וששת ילדיהם - יעקב ישראל בן ה-12, עטרת בת ה-11, איילה בת ה-9, מוריה בת ה-7, ידיד בן ה-5 ואביגיל בת ה-3, תושבי היישוב פסגות שבבנימין נהרגו בתאונת הדרכים הקשה. בני המשפחה ניצלו את יום החופש של הבחירות המקומיות והיו בדרכם לטיול בדרום, כאשר כלי הרכב שבו נסעו התנגש שמאית שהגיעה ממול – ועלה באש.

בעשור האחרון נהרגו בכביש 90 לא פחות מ-133 בני אדם - הרוג בכל חודש בממוצע. למרות הכוונות לשפץ ולשדרג את הכביש, התוכניות והתקציב תקועים. דיונים בנושא היו אמורים להתקיים בימים אלה, אך נדחו בשל הבחירות לסוף שנת 2019 ולתחילת 2020. התזמון לדחייה בעייתי במיוחד בשל החשש שבעקבות סגירת של נמל התעופה שדה דב, יותר נופשים יבחרו להגיע לאילת דרך הכביש - ולא בטיסה. כמו כן, מתברר שמשרד התחבורה לא העביר אפילו תכנון ראשוני של הפרויקט למשרד האוצר.

זירת התאונה בכביש 90
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: החדשות 13

התוכנית המלאה להרחבת הכביש מאילת ועד אצבע הגליל צפויה לעלות 15 מיליארד שקלים ומתקבל על הדעת שייקח זמן רב ליישם אותה, אך את השלבים הראשונים שכוללים שיפורים נקודתיים במוקדים המסוכנים ביותר יש לקדם במהירות. עו"ד יניב יעקב, סמנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר כי "התוכנית שעליה הכריזו כבר מספר פעמים לא יצאה לפועל. אין העברת תקציבים, הגיע הזמן שיפסיקו להאשים את הנהגים וידאגו לתשתיות ולגדר הפרדה בכביש הזה".

ביום חמישי האחרון נהרגו האחיות שיראל אסתר בת השמונה ומילה שרה בת הארבע ממשפחת בן סימון, בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש. זאת, פחות משנה לאחר שעלו עם משפחתן לישראל. במשטרה נבדק אם השתיים היו חגורות רק בחלק התחתון של הגוף - ועפו קדימה כתוצאה מההתנגשות. מחקירה ראשונית עלה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת, יצא על פי החשד לעקיפה - שממנה לא הצליח לחזור.