טראמפ שלח תנחומיו לריבלין: "נחמה ייצגה את ארצה בשיעור קומה"

הנשיא האמריקני הביע בטוויטר את צערו על מותה של אשת הנשיא. ב-14:00 יוצב ארונה בתיאטרון ירושלים, שם הציבור יוכל לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. ב-17:15 יחל מסע הלוויה להר הרצל

זמן צפייה: 00:38

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח הבוקר (רביעי) את תנחומיו לנשיא ראובן (רובי) ריבלין על מותה של אשתו, הגברת הראשונה נחמה ריבלין, שהלכה אתמול לעולמה - ערב יום הולדתה ה-74. "מלניה ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים לנשיא ראובן ריבלין ולמדינת ישראל כולה על לכתה של נחמה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "גברת ריבלין ייצגה את ארצה האהובה בחן ובשיעור קומה. נתגעגע אליה כמו כל מי שהכיר אותה".

מוקדם יותר הבוקר, ספדה מרים פרץ, ששכלה שניים מבניה, לרעיית הנשיא המנוחה. "נחמה הייתה אישה מיוחדת, אצילה, יפת נפש. באחד מאירועי ההורים השכולים, היא ישבה ודיברה איתנו, וחיבקה כל אחת. היו שם נשימות קשות, אבל ליבה הכיל כל אדם באשר הוא", אמרה פרץ, כלת פרס ישראל לשנת 2018, בריאיון ל"העולם הבוקר".

עוד אמרה כלת פרס ישראל כי נחמה ייצגה את מה שחסר בפוליטיקה הישראלית: "באווירה ששוררת בארץ היום, אנחנו צריכים קצת צניעות. כלומר, היכולת להקשיב לאחר. נחמה הייתה מאוד חזקה בזה, היא נתנה מקום לקולות אחרים. למרות שהייתה לה עמדה ברורה ואמירה מובהקת, היא התנהלה בצניעות".

מרים פרץ
מרים פרץ | צילום: חדשות 13

ריבלין תובא למנוחות היום בשעה 18:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.  בשעה 14:00 יוצב ארונה של ריבלין בתיאטרון ירושלים, שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. בשעה 17:15 ייצא מסע הלוויה להר הרצל, שם ינשאו דברי הספד. בשעה 18:00 יפתח טקס ההלוויה בחלקת גדולי האומה. לבקשת המשפחה, מתוך הוקרה על הליווי והאהבה שהעניקו אזרחי ישראל לריבלין בימי מחלתה, תתאפשר כניסה חופשית לציבור אל שני הטקסים.

הנשיא ובני משפחתו יקבלו ביקורי תנחומים בבית הנשיא מחר, בין השעות 10:00 - 13:00 ובין 16:00 - 19:00, וכן ביום שישי בין השעות 10:00 - 14:00.

אבל כבד נרשם אתמול בבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בעקבות מותה של הגברת הראשונה, שהלכה לעולמה בערב יום הולדתה ה-74. בבית הנשיא הורידו את הדגלים לחצי התורן, והדליקו נר זיכרון.

הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה בויאטנם
הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה בויאטנם | צילום: קובי גדעון, לע''מ

ברחבי הקשת הפוליטית ביכו את מותה של רעיית הנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יו"ר כחול לבן בני גנץ ספד לאשת הנשיא וכתב: "עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".

גם יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין נפרד מריבלין: "בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי, נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו. באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

נחמה ריבלין | צילום: לע''מ

"המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין", כתב יו"ר העבודה אבי גבאי, "שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך". שרת המשפטים לשעבר איילת שקד כתבה: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני משתתפת בצערו של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הספיד וכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של רעיית הנשיא ראובן ריבלין, הגב' נחמה ריבלין. בשמי ובשם רעייתי אלה, אני שולח תנחומים לנשיא ולמשפחתו.