"אנחנו משפחה": ריבלין נפגש עם משפחת הצעיר שריאתו נתרמה לנחמה

אחיו ואחותו של יאיר חלבלי הגיעו לנחם את הנשיא בביתו שבירושלים. "האח שלכם עם נחמה שלנו יחד עכשיו. הוא נתן לה עוצמות וכוח אדירים" • חמאס גינה את הניחומים ששלח אבו מאזן

זמן צפייה: 02:29

מותה של הגברת הראשונה: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום עם אחיו ואחותו של יאיר חלבלי, שריאתו הושתלה בגופה של רעייתו נחמה, כשלושה חודשים טרם מותה. השניים הגיעו לבית הנשיא כדי לנחמו על מות אשתו.

"אנחנו משפחה אחת עכשיו", אמר הנשיא לעמית וניסאי: "האח שלכם עם נחמה שלנו יחד עכשיו, והוא היה איתה כל הזמן. הוא נתן לה עוצמות וכוח אדירים". ריבלין אמר לשניים כי ברצונו לפגוש את הוריהם.

לעוד כתבות בנושא:

ריבלין ספד לנחמה: "זכיתי להיות בן זוגה של רעיית הנשיא"

ריבלין נישק את ארון רעייתו: "חיה חיים של אהבת הבריות"

רעיית הנשיא נחמה ריבלין הלכה לעולמה בגיל 74

הנשיא ריבלין פגש היום במהלך השבעה את אחותו ואחיו של יאיר חלבלי ז''ל שריאתו הושתלה בנחמה
הנשיא ריבלין פגש היום במהלך השבעה את אחותו ואחיו של יאיר חלבלי ז''ל שריאתו הושתלה בנחמה | צילום: מארק ניימן, לע''מ

בתוך כך, דובר חמאס, עבד א-לטיף אל-קנוע, גינה את הניחומים ששלח אבו-מאזן לריבלין בעקבות מותה של רעייתו וטען כי הם "מהווים בגידה בפלסטינים, מהווים פגיעה במשפחות השאהידים ומהווים זלזול ברגשותיהם".

בכיר חמאס, סאמי אבו זהרי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הניחומים שהביע אבו-מאזן אינם מוצדקים וכי אינם ברורים מבחינה לאומית. "משפחות השאהידים הפלסטינים הם הראשונים שאליהם צריכים להתקשר", הוסיף בכיר הארגון.

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין | צילום: מארק ניימן, חיים צח

מוקדם יותר, כאמור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר לריבלים והביע את תנחומיו על מותה של נחמה. מבית הנשיא נמסר כי השיחה בין ריבלין לאבו מאזן היתה קצרה וכי האחרון אמר בה: "אני מקווה שהחלום של רעייתך נחמה שנוכל לחיות כאן יחד יתגשם".

כזכור, נחמה ריבלין, אשת הנשיא העשירי של מדינת ישראל, הלכה ביום שלישי לעולמה, בערב יום הולדתה ה-74. זאת, לאחר מאבק ממושך במחלת פיברוזיס ריאתי שהקשתה על נשימתה. היא הותירה אחריה שלושה ילדים.

ריבלין נולדה במושב חרות שבשרון, לזוג הורים שהיו ממקימי המושב. היא למדה בתיכון האזורי רופין שבעמק חפר ולא התגייסה לצבא בעקבות בעיות רפואיות. נחמה התחתנה עם ראובן ריבלין ב-1970, בטרם נכנס לחיים הפוליטיים. אולם, למרות מעמדה, הקפידה במשך כל הקריירה הענפה של בעלה שלא לבלוט ונשארה דמות יחסית אלמונית. היא נחשפה לציבור בעקבות כניסתו של בעלה לתפקיד המחייב כנשיא המדינה. בין היתר ליוותה נחמה את הנשיא בטקסים ממלכתיים, כמתחייב מתוקף תפקידו.