החל ממחר: עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין יפתחו בשביתה

לטענת העובדים, הנהלת רשות המסים מתעלמת מזכויותיהם ומסרבת להיכנס למו"מ. "עקב החלטות חד צדדיות שהתקבלו ע"י ההנהלה, ישנו עומס עבודה רב ביחידות השונות ומחסור הולך ומתמשך בכוח אדם"

מס הכנסה ומיסוי מקרקעין
מס הכנסה ומיסוי מקרקעין | צילום: חדשות 13

עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין הודיעו כי החל ממחר (רביעי) ישבתו באופן מלא, ולא יעניקו שירות לציבור. בהודעה שפרסם יו"ר ועד העובדים הארצי של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ודים אבנשטיין, נכתב כי "לאחר שנוכחנו לדעת כי אין להנהלת הרשות כל כוונה להסדיר את עילות הסכסוך עם ועד העובדים, לא נותרה בידינו כל ברירה, וכצעד אחרון החלטנו כי ממחר אנו מתחילים בשביתה כללית בכל היחידות השונות ברחבי הארץ".

עוד כתב אבנשטיין כי "לצערנו הרב, הנהלת רשות המסים ממשיכה להתעלם מזכויות העובדים ומסרבת להיכנס למשא ומתן עם הוועד על מנת להסדיר את חילוקי הדעות בין הצדדים. עקב החלטות חד צדדיות שהתקבלו על ידי ההנהלה, נפגעו תנאי העבודה של העובדים, ואלה הם חלק קטן מההחלטות שהתגבשו עד כאן. הנהלת רשות המסים החלה לקדם שינוי מבני ארגוני באגפים שונים ברשות, תוך פגיעה בזכויות העובדים, מבלי להסדיר את השלכות השינויים עם ועד העובדים".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

לאחר האיומים בשביתה: ביהמ"ש הוציא צו מניעה לארגון המורים

במחאה על תנאי העסקתם: עובדי המעבדות הרפואיות פתחו בשביתה

מחאת האחיות: מהבוקר – שביתה במערכת הבריאות

Capture

לטענת העובדים, לצד אי פרסומם של מכרזים ומניעת קידומם, ישנו עומס עבודה רב ביחידות השונות ומחסור הולך ומתמשך בכוח אדם. לדבריהם, "פנינו מספר פעמים להנהלת הרשות וביקשנו להיכנס למשא ומתן ענייני ומהיר כדי לפתור את כל המחלוקות, אך הנהלת הרשות התעלמה מכל הפניות. אנו קוראים להנהלת הרשות לגלות אחריות, לפתוח במשא ומתן עם ועד העובדים ולמנוע את הפגיעה בציבור".

מהסתדרות העובדים נמסר כי אלפי עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ברשות המסים יחלו בשביתה ממחר בבוקר. במסגרת השביתה לא תהיה קבלת קהל, לא יטופלו בקשות הציבור, לא ייערכו ביקורות ולא תיערך כל עבודה אדמיניסטרטיבית. הצעדים ננקטים לאחר שורת החלטות חד צדדיות מצד הנהלת הרשות, הפוגעות בשכרם של העובדים ותנאי קידומם, לצד עומסים קשים ומחסור מתמשך בכוח אדם.

מהנהלת רשות המסים נמסר בתגובה: ההנהלה, משרד האוצר ונציבות שרות המדינה פועלים מול ההסתדרות בכל הנוגע למעבר לבניין ג'נרי ובמטרה להבטיח את תנאי עבודתם של עובדי הרשות. אנו קוראים לוועד לשוב לדרך הישר ואל שולחן המו"מ כי הנהלת הרשות תדאג לכל אחת ואחד מעובדיה, עם ובלי נציגות הוועדים".