מהומה בכותל: מאבטחים חסמו את ראשי התנועה הרפורמית מלהיכנס עם ספרי תורה

נשות הכותל וראשי הרפורמים קיימו צעדה במקום בדרישה לפתוח את הרחבה הרפורמית, ובמקום התפתחה תגרה. ח"כ גלעד קריב הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה: "הגיע הזמן שבסביבתו של ראש הממשלה יפסיקו להתחנף למפלגות החרדיות"

זמן צפייה: 00:54

מהומה פרצה הבוקר (שישי) בכותל המערבי בירושלים, לאחר שנשות הכותל וראשי התנועה הרפורמית הגיעו לכותל וקיימו במקום צעדה, בדרישה לפתוח את הרחבה הרפורמית. המאבטחים חסמו את המתפללים מלהיכנס עם ספרי התורה לכותל, ובמקום התפתחה תגרה.

בין המתפללים היה ח"כ גלעד קריב (העבודה), ממנהיגי היהדות הרפורמית, שהפנה אמצע מאשימה כלפי הממשלה: "הגיע הזמן שבסביבתו של ראש הממשלה יפסיקו להתחנף למפלגות החרדיות ויישמו את רוח השינוי הפיוס והסובלנות של סביבה הוקמה הממשלה הנוכחית. אני קורא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו ולקדם את הקמת רחבת התפילה השוויונית בכותל המערבי לאלתר".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לכניסתו של קריב עם ספר תורה למניין נשות הכותל: "בתמונה, איש שמתנגד לנוכחות ישראל בשטחים הכבושים ומתנגד להשבת העבודה בבית המקדש, עומד בשטח כבוש ששכונת המגורים הערבית שעמדה עליו, שוטחה בין לילה, ליד קיר התמך של בית המקדש, כדי להכניס אצבע בעין למיליוני יהודים בעולם. או בשלוש מילים: 'מיעוט קיצוני ואלים'"