חודשו ההפגנות בנגב: פצועים ויידוי אבנים בכביש 31 שנחסם לתנועה

אחרי הפסקת הנטיעות באזור מולדה, מוחים בדואים עקרו את העצים שנשתלו. המשטרה הגיע למקום ופיזרה ההפגנה, שלושה נפצעו ו-13 נעצרו. גורמים במשטרה: ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מנסה להשתלט על האירוע ולהתסיס את המתפרעים

זמן צפייה: 03:31

כ-2,000 בדואים הפגינו היום (חמישי) באזור מולדה, לאחר שנטיעות קק"ל במקום נעצרו. המפגינים עקרו את העצים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו לפיזור המחאה. עד כה נעצרו 13 מפירי סדר ונפצעו 3, ביניהם צעיר כבן 20 באורח בינוני מפגיעת כדור גומי בראשו.

הפצועים פונו לבית החולים סורוקה שבבארש שבע. כביש 31 נחסם לתנועה מצומת שוקת עד תל ערד. בתוך כך, גורמים במשטרה טוענים כי הם מזהים ניסיון של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, שיח' ראאד סלאח, מנסה להשתלט על האירוע ולהתסיס את המתפרעים.

אתמול הוחלט בעקבות המהומות בנגב להפסיק את הנטיעות עד להשגת הבנות במשא ומתן בין שר הממונה על התיישבות הבדואית בנגב מאיר כהן לבין נציגי רע"ם. מטעמו של כהן נמסר: "לאחר מגעים שניהל השר עם גורמים פוליטיים נוספים, הושגה פשרה לפיה עבודות הנטיעה יסתיימו היום כמתוכנן והחל ממחר יתנהל משא ומתן מואץ להמשך ההסדרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201131614' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1ieptmd7' duration='67']

לפני כן התחדשו הנטיעות, וצעירים בדואים יידו אבנים לעבר שוטרים שהיו במקום במחאה. תשעה חשודים נעצרו. בנוסף, השב"כ החל לחקור את אירוע הצתת הרכב והנחת האבנים על מסלת הרכבת אמש, שעלולים היו להפוך לפיגועים קשים - כאירועים לאומניים.

כזכור, שלשום חשודים יידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש 25 במחאה על חידוש נטיעות קק"ל באזור. עוד קודם לכן, רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל לאחר שאבנים הונחו על מסילת הברזל. בנוסף, הוצת רכבו של כתב "הארץ" שהגיע ליישוב שגב שלום, הוא הסתתר בחנות וחולץ על ידי המשטרה.

ביידוי האבנים נגרם נזק לרכב, אך לא היו נפגעים בנפש. לאחר מכן, העימותים עברו לצומת שגב שלום, שם נפצעו קל שני שוטרים מאבן ומזיקוק. בזמן ההתפרעויות נחסם כביש 25 לתנועה, אך מאוחר יותר הוא נפתח. גם שער היישוב נבטים נסגר בעקבות המהומות.