ריבלין: "רואה בדאגה את השיח הפוליטי סביב הנחיות הקורונה"

בביקור שערך במרכז השליטה של משטרת ישראל, הודה הנשיא כי הוא מודאג מהמצב ואמר שהוא מאמין כי "אף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינת אנרכיה. אני מתפלל שלא תתפתח כאן שנאת חינם"

זמן צפייה: 11:27

ברקע ההפגנות, התפילות ההמוניות, העימותים בין האזרחים למשטרה והקרבות בקבינט הקורונה - הנשיא ראובן ריבלין הביע היום (שלישי) חשש מפני המצב בישראל, ואמר: "אני רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות למאבק בקורונה. אני רק מתפלל, כל הזמן, שלא תתפתח כאן שנאת חינם".

הנשיא, אשר ביקר במרכז השליטה של משטרת ישראל, הבהיר כי "חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו", כלשונו, ויש לעשות כל מה שניתן על מנת לאפשר אותם באופן מרבי - "בהתאם למגבלות הימים האלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת גילה גמליאל: המשטרה ביקשה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה

חולת קורונה בת 26 ילדה בניתוח קיסרי – והידרדרה למצב קשה

5,651 אובחנו אתמול – מספר חולי הקורונה הקשים עלה ל-895

"אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד המשטרה. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם", אמר לשוטרים במקום. "אני מאמין שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, במדינה שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל | צילום: מארק ניימן, לע''מ

בסוף דבריו, הדגיש ריבלין בפני השוטרים כי דווקא בימים אלו הם נזקקים לאורך רוח, והוסיף: "אני יודע שאני מבקש מכם יכולת הכלה והבלגה בלתי אפשרית לעיתים. ואני מבקש מכם לזכור שאין לנו ארץ אחרת, ואין לנו משטרה אחרת, ואנחנו חייבים להאמין לכם השוטרים, ולמשטרה - שהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את שלום האזרח".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל | צילום: מארק ניימן, לע''מ
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר במרכז השליטה של משטרת ישראל | צילום: מארק ניימן, לע''מ

בימים האחרונים נרשמו לא פעם עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין אזרחים. ביום ראשון, למשל, פרצו מהומות בבני ברק ובירושלים בין שוטרים לתושבים שהתקהלו בכמה מוקדים בניגוד להנחיות הסגר - ואלו רק חלק קטן מהתקריות.

תחילה בירושלים, כוחות משטרה רבים הגיעו לאזור כיכר השבת הסמוכה לשכונת מאה שערים. המשטרה טענה כי כמה מהתושבים קיללו את השוטרים, קראו לעברם קריאות נאצה, חסמו באמצעות פחי אשפה בוערים את הכבישים ושיבשו את התנועה. ארבעה בני אדם נעצרו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2010042225' autoplay='0' credit='' desc='התפרעויות בירושלים' kid='1_ihqtdmui' duration='40'']

בבני ברק פשטה המשטרה על בית כנסת ברחוב דסלר והבחינה במאות מתקהלים שנמצאים במקום - ללא מסכות וללא שמירת מרחק. לאחר שחולקו דוחות לנוכחים, חלקם החלו להתנגד ולהתפרע - כמה מהם אף השליכו אבנים. 13 נעצרו.

[brightcove_iframe video_id='10-news-part-2010042302' autoplay='0' credit='חיים כהן, מלכה בני ברק' desc='חרדי מותקף בבני ברק' kid='1_t28k0wxo' duration='76'']

ערב לפני כן, הפעם בתל אביב, 38 מפגינים נעצרו לאחר שהתעמתו עם המשטרה בעת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, מאות קנסות חולקו על הפרת הגבלות הסגר חולקו. על פי הודעת המשטרה, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".