ישראל דוד יוסף יוצא להגנת הרב הצבאי

רב הראשי לישראל דוד יוסף יצא להגנתו של מי שמיועד לשמש כרב הראשי של צה"ל הרב אייל קרים

לאחר ששופטי בג"ץ הוציאו צו על תנאי נגד מינויו של הרב קרים לרב הצבאי הראשי ועוררו סערה, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף יוצא להגנתו. במכתב ששיגר היום (שלישי) ביקש לצרף אותו כמשיב בעתירה של מפלגת מרצ נגד הרב אייל קרים. "אני פונה אל בית המשפט בשם כלל רבני ישראל באשר הם, למנוע את הצורך מרבנים להתנצל", כתב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במכתב המפורט ששלח הרב הראשי טען כי בתפקיד זה הוא חש כמי שמשמש לפה לכל רבני ישראל. "העותרים מבקשים בעתירתם לסתום את פיותיהם של רבני ישראל", כתב הרב. "תורת ישראל איננה יכולה להשתנות, ודאי שרבנים אינם רשאים בשום מצב לשנות אפילו אות מהתורה כפי שנמסרה לנו בהר סיני, בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה".

מכתבו של הרב הראשי
מכתבו של הרב הראשי

הרב יוסף ניסה לגונן על אמירותיו של הרב קרים בנוגע לאינוס נשים במהלך מלחמה. "דרישה מרב לחזור בו מדברים שציטט מחומש דברים הינו ניסיון עקיף לסתום את פיותיהם של רבנים באמתלות שונות". טען הרב. "תורת ישראל ממנה מתקיים עם ישראל אלפי שנים, היא תורת חיים, היא התורה המוסרית ביותר בעולם, היא איננה זקוקה להגנת המבקש ולא להגנתו של איש, רק מכוחה של תורת ישראל אנו יושבים כאן בארצנו, מכוחה שרדנו אלפי שנים".

המינוי נדחה. הרב קרים (במחנה)
המינוי נדחה. הרב קרים (במחנה)

"אני פונה אל בית המשפט בשם כלל רבני ישראל באשר הם, למנוע את הצורך מרבנים להתנצל, להסביר או לפרש דברים אחרת ממה שנכתב בתורת ישראל", המשיך הרב. "ברור לי, כי כבוד בית המשפט העליון של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, לא יתן את ידו לפגיעה ברבני ישראל ובתורת ישראל".