"בגודל של חתול": החולדות שמסתובבות בגן הילדים בבת ים • תיעוד

כבר מספר שבועות שקבוצת מכרסמים מטיילת בגן העירייה, מה שמדאיג מאוד את ההורים שאף החליטו בתחילת השבוע שלא לשלוח לשם את ילדיהם. "הילד שלי התחיל לפתח כאבי בטן"

זמן צפייה: 01:58

קבוצת חולדות מסתובבת בשבועות האחרונים בגן ילדים של עיריית בת ים ומדאיגה מאוד את ההורים – עד שבתחילת השבוע החליטו לא לשלוח את הילדים לגן.

לאחר שהעירייה שמה מלכודות בגן, הבוקר (רביעי) אחת החולדות נתפסה כשהיא טיילה לה במטבח בגן. "הבוקר נתפסה חולדה בגודל של חתול", אמר אודי בן עטר, הורה לפעוט בגן. "כבר חודשיים שיש גללים של חולדות בגן ואף אחד לא מתייחס". לטענתו, "הילד שלי התחיל לפתח כאבי בטן, ממש התכווצויות, וזה סימפטומים שעברו בין כמה ילדים. ואז הבנו שזה מקור הבעיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נוסע במהירות נגד התנועה בכביש 5 – ומנופף לנהג שמצלם • תיעוד

המעריצים הצביעו: האירוויזיון בישראל – הכי טוב בעשור האחרון

בשנייה האחרונה: אם מצילה את בנה מפגיעת אוטובוס ביפו • תיעוד

חולדה שנתפסה בגן ילדים בבת ים
חולדה שנתפסה בגן ילדים בבת ים | צילום: חדשות 13

אמנם העירייה שלחה צוותים שיטלפו בבעיה, אך את החולדות זה לא הרתיע והילדים עדיין חשופים למחלות. "חשיפה ישירה לחולדה, כמו נשיכה או שריטה, יכולה להעביר מספר מחלות. המוכרת שבהן היא עכברת", אמר ד"ר רונן חדי-כהן, נוירולוג ילדים בכללית.

אחרי שההורים השביתו את הגן בתחילת השבוע, הבוקר ההורים פנו גם למשרד הבריאות בבקשה לטפל במכרסמים, שלטענתם פוקדים את המקום בשל ליקויי תברואה חמורים.

חולדה שנתפסה בגן ילדים בבת ים
חולדה שנתפסה בגן ילדים בבת ים | צילום: חדשות 13

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי הגן טופל באופן רציף על ידי אגף החינוך ונעשו בו פעולות חוזרות ונשנות למיגור התופעה, שנגרמת כתוצאה מחפירות הרכבת הקלה. בעקבות תלונה חוזרת השבוע, החלו צוותי העירייה בפעולות מניעה מיידיות. נוסף לכך, הנהלת אגף החינוך קיימה מפגש עם נציגות ההורים בו הוצג הטיפול ההיקפי שבוצע והביא ללכידת החולדה.