השגריר בפנמה טען לגזענות בנתב"ג: "30 שנות השפלה ולא סיימתם"

לטענת רדא מנצור, הוא ומשפחתו נעצרו לבידוק במחסום שבכניסה לנמל התעופה לאחר שהמאבטחת שמעה שהם מעוספיה - על אף שהצהיר כי הוא עובד בשגרירות. תגובת רש"ת: "הבידוק הביטחוני הוא שוויוני"

זמן צפייה: 01:43

רדא מנצור, שגריר ישראל בפנמה, כתב היום (שבת) בחשבון הפייסבוק שלו שהוא ומשפחתו נעצרו על ידי המאבטחים בכניסה לנתב"ג וזכו לטענתו ליחס מזלזל לאחר שאלו שמעו שהם מעוספיה: "נתב"ג תלכו לעזאזל. שלושים שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל היום התקדמנו ואנחנו חשודים רק במחסום הכניסה".

"עוספיה הוא לא כפר בשטחים, אלא מקומו של בית הקברות המרכזי לחללי צה"ל הדרוזים", המשיך מנצור, "החלל הראשון ברשימה הוא סבא של אשתי שנפל עשר שנים לפני קום המדינה. אחריו ברשימה חללי עוספיה ממלחמת העצמאות. אני ממליץ שתיקחו את מנהלי האבטחה שלכם ואת הארגון המנחה שלהם לביקור בבית הקברות הזה וילמדו שם מה היא הקרבה ומה הם ממלכתיות ודרך ארץ. עד אז יש לי משהוא אחד להגיד לכם: בא לי להקיא".

[facebook_embed post_url='']

תגובת רשות שדות התעופה לאירוע: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שיוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ-25 מיליון נוסעים בשנה, יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה. עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין שום פסול בעבודת הסורקת. גם מיטב חברי כמו חבריך ובני משפחתנו קבורים בבית קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכל כדי להגן עליה ועל המדינה".

משרד החוץ מסר בתגובה: "משרד החוץ בתאום עם רש״ת יצר קשר בין השגריר הבכיר, הוותיק והמוערך רדא מנצור לבין גורמי המקצוע ברש״ת על מנת שהמקרה יבחן. אנחנו מאמינים שהמפגש המרכזי המתרחש בנקודות הכניסה והיציאה מהארץ, בין אזרחים ומבקרים בישראל לבין משרתי הציבור, כולל אלה האמונים על נושא הביטחון, צריך להעשות במקצועיות ובה בעת להיעשות מתוך תפיסה של שירותיות ולהתקיים מתוך כבוד הדדי".