נמלט מהמלחמה באוקראינה: יואל בן ה-9 נדרס למוות בירושלים

משפחתו של יואל דוד לנאו משכונת גילה עלתה לארץ ממזרח קייב בעקבות המלחמה עם רוסיה. היום הוא נהרג מפגיעת משאית בירושלים

זמן צפייה: 02:28

יואל דוד לנאו, בן 9, הוא ההרוג בתאונת המשאית מוקדם יותר היום (רביעי) בירושלים. לנאו, תושב שכונת גילה בבירה, למד בתלמוד תורה במנחת יצחק. משפחתו עלתה לארץ ממזרח קייב שבאוקראינה לאחר ששימשו שם כשליחי חב"ד ונמלטו בעקבות פרוץ המלחמה עם רוסיה.

התאונה התרחשה בשעות הצהריים בשדרות שרי ישראל בירושלים. כוחות משטרה ובוחני תאונות דרכים של משטרת ישראל החלו בחקירת נסיבות התאונה, ושיחזרו יחד עם הנהג את השתלשלות הדברים. אביו של הנהג החשוד, תושב מזרח ירושלים, אמר לחדשות 13: התקשרו אלי לעבודה ואמרו שיש תאונה והבן שלך דרס ילד. בהתחלה התקשרו לאח שלו. אני מצטער, זה יכול לקרות לכל אחד, האזור מפוצץ ילדים. הבן שלי נהג משאית כמעט שנה, זה יכול לקרות לכל אחד".

בוחני תאונות משחזרים עם הנהג הפוגע את התאונה
בוחני תאונות משחזרים עם הנהג הפוגע את התאונה

חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא סבל מפגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו בזירה. חובשת בכירה במד"א רבקה אור סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא לכוד מתחת למשאית סובל מפגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו"

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, הגיב על התאונה וביקש להשתתף בצער המשפחה: "מסוכן להיות ילד במדינת ישראל. בכל שנה כ-30 ילדים נהרגים בתאונות דרכים – כיתת לימוד שלמה שנמחקת מנוף חיינו. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו בשיוויון נפש, כפי שהם מתקבלים על ידי המדינה שמשלימה איתם שנה אחר שנה."

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

יעקב הוסיף ביקורת על המדינה, שלטענתו "לא עושה מספיק כדי לשמור על הילדים של כולנו בכביש. הגיע הזמן להפסיק להאשים את הילדים ולקחת אחריות. חייבים לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים מרובי ילדים כמו בתי ספר, גני משחקים ומתנס"ים. חייבים להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים במוסדות החינוך בכל שכבות הגיל. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל והגיע הזמן לשים את הבטיחות שלהם בראש סדר העדיפויות".