הפקק בנתב"ג: נתניהו מתערב במשבר מטוסי התדלוק האמריקניים

פרסום ראשון: לאחר שמאמצי הדרגים המקצועיים לא הניבו פתרון, ראש הממשלה מנסה להביא לפינוי עשרות מטוסי התדלוק האמריקניים שתופסים חניות בנמל התעופה

זמן צפייה: 02:08

פרסום ראשון: על רקע המשבר המתמשך בנמל התעופה בן גוריון, הנובע מחנייתם של עשרות מטוסי תדלוק אמריקניים בשטח הנמל, הנושא עולה לדרג המדיני הגבוה ביותר, ובמהדורה המרכזית פורסם הערב (חמישי) לראשונה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתערב בנושא.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי ניסיונות קודמים של המערכת, לרבות מעורבות של שר הביטחון ישראל כ"ץ, לא הצליחו להביא לפינוי המטוסים שחונים ושוהים בנמל. כעת, הנושא מצוי על שולחנו של רה"מ נתניהו, הנדרש לטפל בו באופן אישי מול האמריקנים.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המצב בנתב"ג הוגדר כמשבר מתמשך שמשמעותו מורגשת היטב בחודש האחרון, כשעשרות מטוסים עדיין חונים בנמל וסותמים אותו. ההערכה היא כי ללא פינוי המטוסים האמריקניים, לא ניתן יהיה לקיים את לוח הטיסות המתוכנן לחודש יולי הקרוב, מה שיוביל לביטולים המוניים של כרטיסי טיסה.

מתדלקים מסוג KC-46 של חיל האוויר האמריקני בנתב"ג
מתדלקים מסוג KC-46 של חיל האוויר האמריקני בנתב"ג | צילום: אופק שיקר
מטוס תדלוק של צבא ארה"ב בנתב"ג
מטוס תדלוק של צבא ארה"ב בנתב"ג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שלשום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי החל תהליך עזיבתם של עשרות מטוסי התדלוק של הצבא האמריקני מנמלי התעופה בישראל, עם המראתם שישה מטוסים מנתב"ג לבסיס רמון, בעוד שהמטוסים ששהו בבסיס רמון כבר המריאו מישראל. לפי התכנון, עד יום ראשון הקרוב צפויה להסתיים עזיבתם של כ-20 מטוסים נוספים. בצבא האמריקני הבהירו כי מטוסי התדלוק ישובו לפעילות באזור אם יהיה צורך.