ההורים השכולים לבלינקן: "לחץ אמריקני לסיום המלחמה - טעות"

הורים לחללי צה"ל שנהרגו במלחמה פתחו במחאה ברקע הפרסומים בתקשורת האמריקנית על כך שממשל ביידן מפעיל לחץ לסיומה, ושיגרו פנייה לשר החוץ האמריקני - בה הם כותבים כי בניהם לא נפלו לשווא. "20 עד 30 אלף מהמחבלים נותרו חמושים, ונכונים לרצוח, לאנוס, לשרוף ולבזוז. זה יקרה שוב אם לא נכחיד את הרוע"

כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה״ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

הורים לחללי צה"ל שנפלו במלחמה יצאו למחאה משלהם - על רקע הפרסומים בתקשורת האמריקנית על כך שהממשל במדינה מפעיל לחץ לסיומה, ומחאת המילואימניקים הדורשים שלא לעצור. תא"ל במיל' דדי שמחי, ששכל את בנו גיא וד"ר יחיאל לייטר, ששכל את בנו משה, שיגרו פנייה אל שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בשמם של עשרות הורים, חלקם בעלי אזרחות אמריקנית, ובה נאמר: "לחץ אמריקני לסיום המלחמה יהיה טעות איומה בקנה מידה היסטורי". בנוסף, ביקשו להיפגש עמו במהלך ביקורו הקרוב בארץ ולזעוק את זעקתם.

עוד כתבו בפנייה: "אנו פונים אליך כהורים, אחיות ואחים. שילמנו את המחיר הכבד מכל והקרבנו את היקר לנו מכל במלחמה נגד הרוע הטהור, ולכן ראוי שנשמע. בנינו ובנותינו יצאו לקרב במטרה ברורה למגר את הרוע שזרע החמאס ומתוך אמונה פנימית עמוקה שאסור לאפשר לעולם שחמאס ישוב לאיים על תושבי ישראל. ממש כמו שגיבורים אמריקנים מסרו את חייהם כדי להביס את הנאצים ואת דאעש, כך הגיבורים שלנו מסרו את חייהם בשביל לנצח את המלחמה הזו".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן במקסיקו סיטי
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

"ארצות הברית עמדה בגאון לצד ישראל מתחילת המלחמה, ואנו מודים לנשיא ביידן ולעם האמריקני. המטרה המוצהרת של ישראל להכחיד את חמאס-דאעש ואת משטר הטרור שלהם בעזה. עשרים עד שלושים אלף מהמחבלים נותרו חמושים, ונכונים לרצוח, לאנוס, לשרוף ולבזוז. זה יקרה שוב אם לא נכחיד את הרוע".

"גיבורים אמריקנים מסרו את חייהם כדי להביס את הרוע של הנאצים ושל דאעש, בדומה לבנינו ובנותיהו הגיבורים שמסרו את חייהם בשביל לנצח את המלחמה הזו. עזה חופשית מחמאס תסמן בבירור שהיד שתונף כלפי יהודים וישראלים תענה ביד חזקה. החיילים שלנו נלחמים לא רק למען ביטחונה של ישראל, אלא למען עתידה של הציוויליזציה המערבית", הוסיפו.