7 חטופים חיים נגרעו מפנקס הבוחרים בשער הנגב: "העלימו אותם"

פרסום ראשון: שמותיהם של 7 חטופים חיים בשער הנגב נגרעו מפנקס הבוחרים - כך חשף ב"העולם הבוקר" דני מירן, שבנו עמרי בשבי בעזה. ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן: "החלטה אומללה, מחכים להסברים". משרד הפנים: "השמות יופיעו רק בקלפי, כדי למנוע זליגת מידע אישי"

זמן צפייה: 00:44

פרסום ראשון: משרד הפנים גרע שמות של שבעה חטופים חיים מפנקס הבוחרים, לקראת הבחירות המקומיות במועצת שער הנגב. כך חשף הבוקר (שלישי) דני מירן, שבנו עמרי חטוף בעזה, בתוכנית "העולם הבוקר". מלבד מעמרי מירן, הוסרו שמותיהם של החטופים צחי עידן מנחל עוז, וכן של קית' סיגל, גלי וזיו ברמן, אמילי דמארי ודורון שטיינברכר מכפר עזה.

מירן אמר כי יוסי קרן, ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, שיגר אתמול מכתב לשר הפנים משה ארבל שבו כתב: "הזדעזעתי לגלות כי מפנקסי הבוחרים לקראת הבחירות המקומיות הושמטו שמות החטופים, לא יעלה על הדעת ולא אסכים שמדינת ישראל לא תראה בשבעת תושבי המועצה שנחטפו ממיטותיהם ב-7 באוקטובר אזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית. יתרה מכך, מדובר בחטופים חיים וניתן להצילם. לא אתן ולא אסכים שיתייחסו אליהם אחרת".

עוד נכתב: "אני דורש שמשרד הפנים וכל העוסקים במלאכת הבחירות המקומיות לתקן טעות זו לאלתר ולהחזיר את קית', אמילי, צחי, עמרי, דורון רון, גלי, זיו וכל החטופים והחטופות לפנקסי הבוחרים של המועצה - ויפה שעה אחת קודם".

המכתב שנשלח לשר הפנים משה ארבל
המכתב שנשלח לשר הפנים משה ארבל

דני מירן אמר בזעם: "הרגו לי את הבן. העלימו אותו. אם הוא לא ברשומות - הוא איננו. שם אחד זו טעות, לא שבעה שמות".

דני מירן, אביו של החטוף עמרי
דני מירן, אביו של החטוף עמרי | צילום: תומר ניוברג, פלאש 90
גלי וזיו ברמן עדיין בשבי: "למרות שהם גברים, גם הם חסרי ישע"
גלי וזיו ברמן

ממשרד הפנים נמסר: "הזכות לבחור ולהיבחר היא אבן הדרך של הדמוקרטיה ומשרד הפנים מחוייב לקיום זכות זו באופן מלא. במענה לפנייתכם, לנוכח אתגרי המלחמה ובשיתוף פעולה עם גורמי הבטחון ומתוך מטרה לשמירה על ביטחונם, החטופים משער הנגב ומיישובי העוטף יופיעו בפנקס המודפס שיופיע ביום הבחירות בקלפיות ולא קודם לכן כדי למנוע זליגת מידע אישי שלהם חלילה. אנו נושאים תפילה שאכן יממשו את זכותם להצביע כבר במועד הבחירות הקרוב".