מסביב לעולם ב-19 שעות: הושלמה הטיסה המסחרית הארוכה בעולם

חברת התעופה "קוואנטס" האוסטרלית הצליחה בניסוי שערכה, בקיום טיסה ללא עצירות מניו יורק שבארצות הברית לסידני שבאוסטרליה, כשעל הסיפון 50 אנשי צוות ונוסעים. "רגע היסטורי לעולם התעופה"

זמן צפייה: 00:41

חברת התעופה האוסטרלית "קוואנטס" השלימה היום (ראשון) את הטיסה המסחרית הארוכה ביותר בעולם מניו יורק שבארצות הברית לסידני שבאוסטרליה, וארכה 19 שעות ו-16 דקות. "זהו רגע היסטורי עבורנו כחברה, עבור עולם התעופה האוסטרלי ובכלל", אמר מנכ"ל החברה אלן ג'ויס בתום הטיסה.

הטיסה, שארכה כמעט 20 שעות, התקיימה במסגרת ניסוי שערכה החברה על מנת לבחון את השפעת הטיסה הארוכה על הטייסים, הצוות והנוסעים. על סיפון מטוס הבויאנג 7879 נכחו 50 אנשי צוות ונוסעים, בהם כאמור גם מנכ"ל החברה.

החברה היא הראשונה שצלחה טיסה מסחרית שכללה נוסעים ומשא. על מנת להצליח בניסוי, המריא המטוס כשהוא מתודלק בצורה המקסימלית והכיל כמות ספורה של נוסעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אב התינוקת שמתה בטיסה מתאילנד: "ילדה קסומה שהביאה אור ואהבה"

הנהירה לפסטיגל: למרות המחירים הגבוהים – הכרטיסים אוזלים

טורקיש איירליינס: ניסה למנוע משמשייה לעוף – והמריא יחד איתה

מטרת הטיסה הייתה לאסוף מידע אודות פעילות הנוסעים ודפוסי השינה שלהם, כמו גם רמות המלנין של צוות המטוס. עוד ניטרו החוקרים את גלי המוח של הטייסים. לדברי החברה, המטרה הייתה להגביר את הבריאות והנוחות של הנוסעים, וכן הפחתת הג'ט-לג. כמו כן, החברה בחנה את הדפוסים האופטמליים למנוחה ועבודה לטיסות מסוג זה.

"הטיסה הייתה מאוד מוצלחת משני היבטים. אחד הוא המחקר, והשני הוא המרחק. עברנו 16,200 קילומטרים", אמר קפטן הטיסה, שון גולדינג.

ארגון חברות התעופה הבין-לאומי, יאט"א, העריך כי עד שנת 2037, מספר הטסים השנתי יעלה מ-4.6 מילארד ל-8.2 מיליארד נוסעים.