בעקבות הלחץ הציבורי: הממשלה תאריך את פינוי תושבי העוטף

פרסום ראשון: על אף שתושבי עוטף עזה כבר עודכנו על תאריך החזרה ליישובים והפסקת המימון למפונים, הממשלה החליטה על הארכת תקופת הפינוי - אחרי שתושבי מפלסים, ניר עם, זיקים וכרמיה, איימו שלא יחזרו לבתיהם. התאריך המסתמן לחזרה כעת: 15 באוגוסט

זמן צפייה: 02:16

פרסום ראשון: לאחר לחץ ואיומי מפונים כי לא ישובו לבתיהם, לחדשות 13 נודע הערב (שישי) כי הממשלה החליטה לדחות את תאריך חזרת תושבי עוטף עזה לבתיהם - וכעת תאריך החזרה הצפוי הינו 15 באוגוסט. דבר זה נעשה לאחר שהוחלט כי המפונים יחזרו ליישוביהם בחודש יולי - אך עקב הלחצים של תושבי מפלסים, ניר עם, זיקים, כרמיה ויישובים נוספים, החלטה זו שונתה.

התאריך נקבע עקב סיום מסגרות הקיץ של ילדי היישובים סמוך למועד זה. תושבים רבים בעוטף חוששים לשוב לבתיהם - ולכן בתחילת השבוע הבא הנושא יעלה לישיבת ממשלה, בה התאריך החדש יאושר.

הבית בבארי בו נמצאו שרידי גופתה של ליאל חצרוני בת ה-12
שרידי בית שהותקף ב-7 באוקטובר בבארי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל, ישנה בשורה לתושבי הצפון: אחרי חודשים ארוכים, תוכנית היישום לפיצוי הצפון יוצאת אל הפועל. בשלב הראשון יישובי הצפון יקבלו כשלושה מיליארד שקלים וחצי, ובפעימה השנייה יועברו שלושה מיליארד שקלים נוספים. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הגיע לביקור למקום, והחל להניע את המהלך כדי להעביר את הכסף - מהר ככל הניתן.