מגישה ב-BBC: "למה לא הזהרתם את הפלסטינים לפני מבצע החילוץ?"

בבוקר שלאחר המבצע ההירואי לחילוץ ארבעת החטופים הישראלים ממחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה, מסביב לעולם ממשיכים לסקר באופן נמרץ את רצף האירועים. לצד השיח החיובי, בחלק מהאתרים וערוצי הטלוויזיה ביקרו את ישראל על מספר ההרוגים הפלסטינים. באחד העיתונים נכתב: "בזמן שבישראל חגגו את שחרור החטופים, הפלסטינים התאבלו על 200 הרוגים"

זמן צפייה: 05:02

בבוקר שאחרי מבצע החילוץ של ארבעת החטופים הישראלים ממחנה הפליטים נוסייראת שברצועת עזה, בתקשורת העולמית ממשיכים לסקר הבוקר (ראשון) את הפעילות ההיסטורית, ולעסוק באיחוד החטופים שחזרו עם משפחותיהם.

בעיתונים וערוצי טלוויזיה רבים מסביב לעולם, בהם ארה"ב, בריטניה, צרפת ואיטליה הוצגה התמונה של נועה ארגמני מחבקת את אביה יעקב, כתמונה המסמלת את האירוע. אתמול, במהלך האירוע ולאחריו, אתרים זרים רבים הציבו את סיקור הפעולה כידיעה ראשית במשך שעות אבות.

עם זאת, בחלקי מכלי התקשורת בחרו לעסוק באירוע גם באופן שלילי, ולהשיב תשומת לב למספר הפלסטינים שנהרגו במהלך הפעולה, כשלפי הרשויות בעזה, כ-210 פלסטינים נהרגו, ומעל ל-400 נפצעו. בערוץ BBC הבריטי שאלה המגישה את יונתן קורינקוס, בעבר דובר צה"ל לתקשורת הזרה, האם ישראל עדכנה את הפלסטינים לפני פעולת החילוץ. קורינקוס השיב: "איננו יכולים לצפות שישראל תזהיר לפני פשטה לחילוץ והצלה כי אז המחבלים יהרגו את החטופים, והפעולה תחטיא את המטרה".

במקרה נוסף, ב"גרדיאן", גם הוא בריטי, נכתב במאמר מערכת כי "בזמן שבישראל חגגו את שחרורם של ארבעה חטופים, הפלסטינים התאבלו על 200 הרוגים". בעיתון ה"טלגרף" השיבו: "אם ישראל הייתה מקשיבה לעצות מסביב, ארבעת החטופים האלה כנראה לא היו כבר בחיים".

נועה ארגמני רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא | צילום: דובר צה"ל

אחרי 246 ימים בשבי, כוחות הביטחון חילצו את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב שנחטפו מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר. הארבעה חולצו בחיים ובמצב רפואי תקין, ופונו לבדיקות בבתי החולים שיבא תל השומר. דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי "מאות לוחמים השתתפו במבצע החילוץ".

הארבעה חולצו על-ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משתי נקודות שונות במבצע מיוחד בלב מחנה הפליטים. פעולות החילוץ החלו בשעות הבוקר המאוחרות, עם תקיפות אינטנסיביות במחנה הפליטים. הפלסטינים דיווחו על כוח מיוחד של צה"ל שהסתנן לנוסייראת, כאשר במקום התפתחו חילופי אש אינטנסיביים. במהלך הפעילות נפל לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה, לאחר שנפגע מאש מחבלים. המבצע נקרא על שמו: "מבצע ארנון".