"התעללות שיטתית": דו"ח האלימות המינית ב-7 באוקטובר

ממדי הפגיעות המיניות ב-7 באוקטובר ממשיכים להתברר: דו"ח של איגוד מרכזי הסיוע קובע כי מחבלי חמאס תקפו מינית ואנסו נשים וגברים בכל הזירות, בשיטתיות ובסדיסטיות.צעירה שנסעה לאתר המסיבה ברעים כדי לנסות ולחלץ את חברתה, חזתה במו עיניה בזוועות שלא תוכל לשכוח לעולם. הכתבה מכילה תכנים קשים מאוד לצפייה

זמן צפייה: 03:31

דו"ח איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית על מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, שפורסם היום (רביעי), קובע כי חמאס ביצע פשעי מין חמורים, שיטתיים ומכוונים. המחבלי ביצעו עבירות מין חמורות ואלימות, לעתים תוך איום בנשק - נגד נשים, שבחלק מהמקרים היו פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו באופן קבוצתי, ולעתים קרובות התרחשו בפומבי - מול בני זוג, משפחה וחברים - באופן שנועד לזרוע פחד ואימה בציבור ולהגביר את תחושות הכאב וחוסר האונים. עוד נמצא בדו"ח כי מחבלי חמאס רדפו אחר צעירים שנמלטו ממסיבת הנובה, גררו אותם מהשיער תוך צרחות, והוצאו להורג לאחר ואף במהלך האונס. הכתבה שבפתח הידיעה מכילה תכנים קשים מאוד לצפייה.

כמו כן, עדויות רבות מצביעות על פרקטיקות סדיסטיות של ארגון הטרור, שנועדו להעצים את מימד ההשפלה: חלק גדול מן גופות קורבנות פשעי המין נמצאו כבולות, איברי מין הושחתו באופן ברוטלי ואף הוחדרו בהם כלי נשק, ומספר גופות אף התגלו כממולכדות. בנוסף, המחבלים כרתו איברי מין וחלקי גוף נוספים.

בדו"ח התגלה כי הפגיעות המיניות התרחשו באופן שיטתי בכל הזירות בהן טבחו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, בראשן מסיבת הטבע נובה בחניון רעים. מעשי אונס רבים בוצעו בקיבוצים וביישובים בדרום, סמוך לרצח הקורבן, ואף לעיתים מול בני משפחתו. עדויות על שהתרחש בבארי חושפות שורת מקרים של פגיעות קשות בנשים ובנערות, ביניהם מקרה של הטמנת סכין באיבר המין. זירה נוספת בה התרחשה אלימות מינית היא בסיסי צה"ל, לאחר שהתגלו על גופות חיילות סימנים המעידים על פגיעה מינית.

המיצג לזכר נרצחי המסיבה ברעים
המיצג לזכר נרצחי המסיבה ברעים | צילום: עומרי סילבר

בעקבות עדויותיהן של חוזרות מהשבי, ניתן להבין כי בוצעו פגיעות מיניות גם בתוך רצועת עזה. העדויות כוללות מידע על חטופות וחטופים שעדיין בשבי, עליהם מסופר כי סבלו רבות ממעשי אלימות מינית.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, הגיבה: "הדו"ח, שיוגש למקבלי ההחלטות באו"ם, לא משאיר אפשרות להכחשה או התעלמות. חמאס בחר לפצוע את מדינת ישראל בשתי אסטרטגיות ברורות – לקיחת אזרחים בשבי, ופשעי מין סדיסטיים. אי אפשר עוד לשתוק – אנו מצפות מהארגונים הבינלאומיים לנקוט בעמדה חד משמעית, אי אפשר לעמוד מהצד. העמידה מנגד תיזכר ככתם היסטורי על כל מי שבחרו לשתוק, להשתיק ולהכחיש את פשעי המין שביצעו אנשי חמאס".

ד"ר כרמית קלר חלמיש ונגה ברגר, כותבות הדו"ח, אמרו: "הפרקטיקות הברוטליות בהם נעשה שימוש ב-7 באוקטובר, כגון כריתת איברים אינטימיים של נערות, נשים וגברים, ירי והטמנה של נשק באיברי מין, נועדו להשחית ולפגוע באופן סדיסטי ומזרה אימה. האופן בו בוצעו הפגיעות והמעשים שנלוו להם נועדו להעצים את ההשפעה על הקורבנות עצמם ועל סביבתם, שלא הצליחה למנוע את הפגיעה. בימים אלו, כשהצלקת בליבנו מסרבת להגליד, ונפשות אחיותינו ואחינו החיים צועקות אלינו מן האדמה, חלק גדול ממי שחשבנו לשותפות ושותפים פונים לשתיקה ולהכחשה של הזוועות. אנו קוראות לכם להשמיע את קולכם, ולא לתת לזעקת הקורבנות האלו להתאייד".