סערת קרן הארנונה: הרשויות עוצרות את השביתה ויעתרו לבית המשפט

בתום ישיבת ההנהלה המשותפת של מרכזי השלטון המקומי והאזורי, הוחלט לעצור את השביתה ב-75 הרשויות - ולהיאבק בנושא בדרך של עתירה לערכאות משפטיות: "הקרן לא משיגה את המטרות לשמן נטען שהוקמה, כמו טיפול במשבר הדיור וברור שקודמה משיקולים זרים אחרים"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס
יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בישיבת ההנהלה המשותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי שהתקיימה היום (חמישי) הוחלט על המשך המאבק בחוק "קרן הארנונה". השביתה ברשויות המקומיות תיעצר והמאבק יועבר לערכאות משפטיות. העתירות יוגשו בתום תהליך החקיקה של חוק ההסדרים.

לטענת ראשי הרשויות, "החוק מעוות ומשנה את סדרי בראשית ביחסי שלטון מקומי מרכזי ושלטון מקומי. מדובר בחוק לא שוויוני המתבסס על נתונים שקריים שהציג משרד האוצר בצורה דורסנית ולא חוקית". עוד הוסיפו כי "הקרן לא משיגה את המטרות לשמן נטען שהיא הוקמה כמו טיפול במשבר הדיור וברור שקודמה משיקולים זרים אחרים".

שביתה בתל אביב. ארכיון
שביתה בתל אביב. ארכיון | צילום: רוני שוצר, פלאש 90

ביום שלישי אישרה הכנסת את חוק הארנונה שתכליתו העברת מיליארדי שקלים מערים חזקות יחסית לרשויות חלשות, זאת במקביל להגדלת הכספים הקואליציוניים בעיקר למוסדות תורניים למרות אזהרות בכירי האוצר.

ב-75 רשויות לפחות השביתו את מערכת החינוך והשירותים המוניציפליים ביום הראשון לשביתה, אך יום למחרת מערכת החינוך חזרה לפעילות מלאה.