אסון הבור: שני מפקדים בכבאות הושעו בשל "ליקויים מקצועיים"

נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי הנחה היום (חמישי) על השעייתם ו"הורדה מכשירות מבצעית" של שניים מהמפקדים שנטלו חלק בפעולת החילוץ בדיר אל-אסד, שבו נהרגו לוחמי האש דקל מרציאנו ועדנאן אסעד, כשניסו לחלץ צעיר שנפל לבור בעומק של כשמונה מטרים

ניסיונות החילוץ מהבור
ניסיונות החילוץ מהבור | צילום: דוד כהן, פלאש 90

נציב כבאות והצלה רב-טפסר אייל כספי הנחה היום (חמישי) על השעייתם ו"הורדה מכשירות מבצעית" של שניים מהמפקדים שנטלו חלק בפעולת החילוץ בדיר אל-אסד: "מהתחקיר הראשוני עולים ליקויים בתפקוד המקצועי". מממצאי התחקיר הראשוני לבירור נסיבות מותם של לוחמי האש דקל מרציאנו ועדנאן אסעד, שנהרגו כשניסו לחלץ את סאמד אל-עראמין בן ה-20, תושב העיר הפלסטינית שעיר שבנפת חברון, שנפל לבור בעומק של כשמונה מטרים - ונהרג גם כן.

הנציב הבטיח לבני המשפחות כי מערך כבאות והצלה "ימשיך לפעול בשקיפות מלאה מול כלל הגורמים על מנת להגיע לחקר האמת". הוא הוסיף כי "הנחה את כל שדרות הפיקוד לפעול מיד ליישום לקחים מבצעיים להבטחת מענה מבצעי בטוח ומיטבי בכל עת". בתוך כך, בימים הקרובים תערוך יחידת העילית "להבה" ריענון כשירות ליחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז צפון וכן ייערך יום כשירות למפקדי המחוזות ומפקדי תחנות הכיבוי האזוריות.

הבור בדיר אל-אסד
הבור בדיר אל-אסד | צילום: דוד כהן, פלאש 90
לוחם האש דקל מרציאנו וניסיונות החילוץ
לוחם האש דקל מרציאנו וניסיונות החילוץ | צילום: תיעוד מבצעי מד''א, באדיבות המשפחה
עדנאן אסעד, לוחם האש שנהרג בנפילה לבור
עדנאן אסעד, לוחם האש שנהרג בנפילה לבור
סאמד אל-עראמין
סאמד אל-עראמין
ניסיונות החילוץ
ניסיונות החילוץ | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

האירוע הקשה התרחש ביום ראשון, אז כאמור נפל אל-עראמין לבור בדיר אל-אסד. לוחמי האש שהגיעו לחלץ אותו נפלו גם כן לבור ונפצעו אנושות. מותו של עדנאן אסעד, תושב בית ג'ן בן 40, נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים. דקל מרציאנו, שנפגע גם הוא אנושות, נאבק על חייו במשך יומיים - עד שנאלצו הרופאים לקבוע את מותו.