בת דודתו של הנגבי תוקפת: "התנהלותך מבישה"

ברקע הסערה שעוררו דבריו של ראש המל"ל צחי הנגבי במפגש עם משפחות חטופים, תקפה בת דודתו של הנגבי, מיכל גרינברג-אקיאן, את קרוב משפחתה היא כתבה: ".אם אין ביכולתך לסייע להשבת החטופים - את מקומך. אל תחטא בחטא היהירות. אל תתנתק מהרגש שהיה כל כך מזוהה עם דודתי האהובה. אני בטוחה שגם אמא גאולה היתה אומרת לך להתנצל"

ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ברקע הסערה שעוררו דבריו של ראש המל"ל צחי הנגבי במפגש עם משפחות חטופים, שפורסמו בחדשות 12, תקפה אמש (שישי) בת דודתו של הנגבי, מיכל גרינברג-אקיאן, את קרוב משפחתה. בפוסט בפייסבוק היא כתבה: "התלבטתי אם לכתוב לך בפרטי אבל אז החלטתי שאם אתה לא מתבייש לבייש אותי אז אני לא מתביישת לצאת ולהצהיר בפומבי - צחי הנגבי הוא בן הדודה שלי. אני אוהבת אותך אהבה גדולה כאדם אבל חושבת שהתנהלותך כראש המל"ל היא מבישה. לפעמים עדיף לשתוק. התגובות שלך למשפחות החטופים היו מעליבות, לא מכבדות, לא רגישות ובהחלט מיותרות. מגיעה להן התנצלות אישית ופומבית. מגיעה לי התנצלות.

"צחי, הביבסים הם חברים טובים של ניצן ורון, חתני ובתי, הם מחכים להם. דוד קוניו גם הוא בן כיתה וחבר אהוב של ניצן. אלה בן עמי שאביה אוהד מוחזק בעזה היא בת כיתה של נועה, בתי הצעירה שלמדה בנופי הבשור והיא עצמה איבדה חברים. נעמה לוי היא נכדתו של שאול, קולגה וידיד טוב שלי , תומר אחימס הי"ד הוא בן של משה וענת הם בני אותו גרעין נח"ל בדיוק כמוני וכמו אילן וכולנו יישבנו את הנגב, טל חיימי הי"ד הוא אח של אור שנשואה לרני שגם גופת אחיו אורן גולדין נמצאת בעזה. אור ורני הם חברים טובים של תום ועמית, בתי וחתני.

"אתם, שיושבים במגדל השן ראוי שתהיו יותר ממלכתיים, יותר רגישים ותמנעו מלעשות טעויות כואבות. בואו תרדו קצת לדרום, תחיו כאן תקופה תכירו את האנשים המדהימים שחיים בכל ישובי הנגב ותרגישו מהו פחד, כאב, עצב, בדידות. לצערי, תושבי הצפון לא בבית כדי לארח אותם אבל אנחנו כן. צחי, אתה נמצא בתפקיד מרכזי ויש לך את היכולת והכוח לשנות ולהשפיע. החטופים היו צריכים להיות בבית מזמן. לא ידעתם לשמור עליהם, המינימום שעליכם לעשות זה להחזיר אותם הביתה עכשיו!! אם אין ביכולתך לעשות זאת, תפנה את מקומך. אל תחטא בחטא היהירות. אל תתנתק מהרגש שהיה כל כך מזוהה עם דודתי האהובה. אני בטוחה שגם אמא גאולה היתה אומרת לך להתנצל".

הפוסט של בת דודתו של הנגבי
הפוסט של בת דודתו של הנגבי | צילום: פייסבוק

לפי הדיווח בחדשות 12 מוקדם יותר השבוע, בפגישה ראש המל"ל אמר כי "הממשלה הזו לא תקבל החלטה על הפסקת המלחמה". אחד המשתתפים הטיח בו: "אז אנחנו אבודים". הנגבי השיב: "נכון. אני לא מאמין שהממשלה הזו תצליח להשלים את העסקה כולה. חייבים להמשיך להילחם כדי שלא יהיה עוד 7 באוקטובר, באוקטובר 2027".

ראש המל"ל צחי הנגבי
ראש המל"ל צחי הנגבי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

משתתפת נוספת בפגישה תקפה במרומז את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה", הנגבי השיב: "הוא יכול לבנות גם 10 בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין לך מקום לשנוא ולכאוב ככה". היא תקפה: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות. אתה לא". הנגבי: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי". בשלב הזה, לפי הדיווח, יצאה המשתתפת מהשיחה בטריקת דלת, כשאחריה אישה אחרת שנכחה במפגש. הנגבי זרק לעברה: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך?".