טרילוגיה בירוק: מכבי חיפה זכתה באליפות המדינה בכדורגל

הירוקים חגגו עם 5:1 על מכבי נתניה וזכו באליפות בפעם השלישית ברציפות ובפעם ה-15 בתולדות המועדון. מכבי חיפה הפכה לקבוצה הראשונה בישראל שזוכה בתואר בעונה בה שיחקה בליגת האלופות, והמאמן ברק בכר, שצפוי לעזוב בסיום העונה, השלים זכייה באליפות השישית שלו

מכבי חיפה
מכבי חיפה | צילום: פלאש 90

בפעם השלישית ברציפות: מכבי זכתה הערב (שני) באליפות המדינה בכדורגל לאחר שגברה 5:1 על מכבי נתניה במשחק חוץ, והבטיחה את התואר הנכסף כשנותר משחק אחד נוסף לפני סיום העונה בליגת העל. הירוקים זכו באליפות ה-15 בתולדות המועדון, והפכו לקבוצה הישראלית הראשונה שמצליחה לזכות בתואר בעונה בה השתתפה בליגת האלופות.

מכבי חיפה הגיעה לאצטדיון בנתניה בידיעה שניצחון יבטיח לה את הצלחת, ופתחה בלחץ אל עבר שערה של המארחת. צ'ירון שרי היה הראשון לכבוש עם בעיטה שטוחה ומדויקת בדקה ה-16, אך איגור זלטאנוביץ' איזן עם שער מפתיע בדקה ה-40, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-1:1.

במחצית השנייה הירוקים לא השאירו מקום להפתעות, כשדיא סבע כבש בדקה ה-53 מול הקבוצה בה שיחק בעבר, מוחמד אבו פאני הרשית גם הוא שש דקות לאחר מכן, פרנזי פיירו כבש בדקה ה-83 לאחר שהחמיץ פנדל, וסבע, שהשלים צמד, קבע את תוצאת המשחק כשכבש בדקה ה-88. במשחק המקביל הפסידה הפועל באר שבע למכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד בתוצאה 3:0.

קהל מכבי חיפה
קהל מכבי חיפה

מכבי חיפה עלתה למאזן של 78 נקודות בפסגת טבלת ליגת העל, ובמחזור הסיום תארח באצטדיון סמי עופר את הפועל ירושלים במשחק לפרוטוקול. יריבתה לתואר, הפועל באר שבע, ממוקמת במקום השני עם 71 נקודות, ופער אותו כבר לא תוכל לסגור. יש לציין כי בשבוע שעבר הופחתו לשתי הקבוצות 3 נקודות ממאזנן בשל התפרעות השחקנים בסיום המשחק ביניהן לפני שני מחזורים.

מכבי חיפה עברה עונה קשה ומתישה, שבתחילתה צלחה את מסע המוקדמות של ליגת האלופות, והצליחה להעפיל למפעל האירופי היוקרתי. מאמן הירוקים ברק בכר, סוגר עונה שלישית במועדון, ומשלים זכייה שישית באליפות המדינה כמאמן, לאחר שזכה בשלוש אליפות גם כמנג'ר הפועל באר שבע. בכר צפוי להודיע על עזיבה בסיום העונה, וככל הנראה יאמן בעונה הבאה את קבוצת הכדורגל הסרבית הכוכב האדום בלגרד.