לכבות מדורה תוך שתי שניות. צפו

כיבוי מדורה שיצאה מכלל שליטה עלול לקחת זמן רב, ולעתים הדבר עלול להסתיים בנפגעים. לרגל ל"ג בעומר שיצוין בשבוע הבא, מוצר חדש מבקש לפתור את הבעיה

בכל שנה מציינים אלפי ילדים ברחבי ישראל את ל"ג בעומר בהדלקת מדורות. אך לצד ההנאה המרובה, ישנן לא מעט סכנות ובמקרים רבים החגיגות אף מסתיימות בפציעות. כעת, אמצעי חדש שהושק לאחרונה - קוביה לכיבוי מהיר של אש, מבקש להגביר את הבטיחות מסביב למדורה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בקוביה שבמגע שלה עם האש נוצר אפקט מיידי של פיצוץ, המפזר אבקת כיבוי אש ה"חונקת" את האש תוך שניות ספורות. תפעול הקוביה פשוט ונוח ואינו דורש ידע מוקדם, הכשרה או הכנות מיוחדות. כל שצריך לעשות זה להשליך את הקוביה לאש - גם ממרחק של כמה מטרים, ופעולת הכיבוי תתבצע בעצמה, באופן אוטומטי , תוך שניות ספורות, מרגע המגע הישיר והרציף עם האש. היקף שטח הפעולה המקסימלי הינו 3 מ"ק.

המוצר שנקרא "סנקס" (Smart Nano Extinguisher), ועולה 300 שקל. כבר משמש בשנה האחרונה מאות עסקים ומתחמי מגורים כמוצר להגנה אוטומטית מפני התפשטות אש. "הקוביה הינה מוצר מציל חיים שמיועד לסייע בהגנה מפני התפשטות אש לרבות הגנה לסכנה ממדורות החג", מסביר ערן בן זאב משווק "סנקס". "מדובר בשכבת הגנה ובטיחות נוספת שללא ספק מסירה דאגה משמעותית בליל המדורות מהורים ומהרשויות".