השבוע ה-22: אלפים בהפגנות נגד נתניהו בתל אביב ובירושלים

כמה אלפי בני אדם הגיעו למעון רה"מ בבלפור, וכ-1,000 להפגנה בכיכר רבין בתל אביב, במחאה על התנהלות הממשלה והשחיתות השלטונית. מוקדם יותר נעצרו 23 בני אדם בכביש 1 בצעדת מחאה בדרך לבירה

זמן צפייה: 03:22

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, זה השבוע ה-22. באזור מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים נמצאים כמה אלפי בני אדם, שהגיעו לשם אחרי הצעדה בכביש 1, שבמהלכה נעצרו כ-20 בני אדם. בכיכר רבין נערכה הפגנה נגד הממשלה, אליה הגיעו כאלף בני אדם. לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה הגיעו כ-40 בני אדם, בנוסף לאלפים ברחבי הארץ.

מוקדם יותר נעצרו 23 מפגינים בחשד שהתעמתו עם שוטרים והפרת סדר ציבורי במהלך צעדת מחאה בכביש 1 סמוך לירושלים. המשתתפים בהפגנה קראו להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות, ובין המפגינים נכחו חברי הכנסת משה יעלון, עפר שלח ואלי אבידר. בעקבות האירוע, הכביש שמוביל לבירה נחסם לתנועה לסירוגין. על פי הודעת המשטרה, הצעדה לא תואמה ולא קיבלה אישור להתקיים.

מיצג של סוס טרויאני בהפגנה נגד נתניהו מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

במקביל, אנשי הדגלים השחורים וענים לשני מקרי תקיפת מפגינים במהלך ההפגנות המתקיימות ברחבי הארץ. לטענתם, בצומת מורשה הושלכה אבן לעבר מפגינים, פגעה ברכב וניפצה את השמשה. כמו כן, בכביש 4 בין טירת הכרמל לעתלית הושלכה פחית לעבר מפגין ופגעה בראשו.

בצומת מורשה הושלכה אבן לעבר מפגינים נגד נתניהו, פגעה ברכב וניפצה את השמשה | צילום: הדגלים השחורים

בתגובה למעצרים נמסר מתנועת "קומי ישראל": "מצער מאוד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים. משטרת ירושלים, מוכיחה שוב, שהפכה לגוף פוליטי, ובמקום לאבטח את המפגינים, בוחרת לאבטח את השקרים של נתניהו".

מפגינים נגד נתניהו מחוץ לביתו הפרטי בקיסריה | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-201114315' autoplay='0' credit='הדגלים השחורים' desc='צעדת המחאה בדרך לירושלים' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1605359797/cgjn-u_yuajgq.png' kid='1_ukn2wh0l' duration='31'']

תנועת "קריים מיניסטר" מסרה בתגובה למעצרים: "דורון ידיד הפך את משטרת ירושלים לקו ההגנה האחרון של נתניהו. משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שעושה הכול לחבל במחאה. הגיע הזמן לשים סוף לפרקטיקה הפסולה של מעצרי שווא פוליטיים מבלי שהעצורים מובאים בפני שופט. דורון ידיד יודע שבתי המשפט יזרקו אותו מהמדרגות והופך במכוון את שוטריו לעבריינים במדים. אנו מחזקים את המפגינים שומרי החוק שדורשים את המובן מאליו - חקירת נתניהו בפרשת הצוללות החמורה".

יעלון, שכאמור נכח בהפגנה, ציין כי "מחאה היא זכות בסיסית, וצריכים להיות נימוקים מאוד קיצוניים כדי להפר אותה. לצערי השבוע היינו עדים לעוד התנהגות לא ראויה של המשטרה. אני מעריך את השוטרים, אבל שיקול הדעת שמקבלים במקרה זה אינו תקין. היה צריך לאבטח את המחאה, להגן עליה. זה עוד אחד מהנזקים שמשאיר לנו נתניהו. פגיעה בערכי דמוקרטיה. פגיעה באמון הציבור, גם בהנהגה וגם במשטרה".