מדינה במחאה: עצורים בעימותים עם שוטרים בתל אביב ובירושלים

אלפים החלו בצעידה באזור מרכז תל אביב, ובמהלכה התפתחו עימותים אלימים עם המשטרה שהכריזה עליה כבלתי חוקית. ארבעה מפגינים נעצרו בעימותים

זמן צפייה: 02:07

אלפי מפגינים השתתפו אמש (שבת) בצעדת מחאה בתל אביב באזור כיכר הבימה וכיכר רבין. המשטרה הכריזה על הצעדה כבלתי חוקית ועימותים התפתחו במקום, ארבעה מפגינים נעצרו. עימותים בין שוטרים למפגינים נרשמו גם בירושלים וארבעה מהם נעצרו. במקביל, הופצו ידיעות כוזבות כי אנשי "קריים מיניסטר" קראו לפעילים להצטייד בגז מדמיע ובשוקרים - פרסום שאינו נכון.

בתנועה הוסיפו: "במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיציי הפייק.
משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-2010102154' autoplay='0' credit='' desc='שוטר סמוי עוצר מפגין בתל אביב' kid='1_psr9nw51' duration='49'']

אמש הגישה התנועה, באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, תלונה למשטרה על עמוד הפייק, כמו גם תלונה למחלקת הטיוח הידועה בכינויה מח"ש. הגיע הזמן שגם במח"ש יתעשתו ויתחילו למלא את ייעודם - לשמור על אזרחים מפניי מחדלי המשטרה ואלימות השוטרים."

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "הקצין השקרן לא טרח להתנצל וברח מלקיחת אחריות אישית על דבריי הבלע שלו וההאשמות הקשות כלפינו בשידור חי אמש בערוץ 13. האשמות שהתבססו על פייק ניוז שאיש במשטרה לא טרח או לא רצה לבדוק. דבריו של שגיב הם מס שפתיים כדיי שהמשטרה תוכל להמשיך בקמפיין השקרים והכפשת המחאה. נגיש נגדו תביעת דיבה אישית על הנזק התדמיתי הכבד שגרם לנו. אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף. לאור התנהלותו הרשלנית לא ברור איך הוא מנהל חקירות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010102303' autoplay='0' credit='שאול גרינפלד' desc='צעדת מפגינים במרכז תל אביב' kid='1_tq0der79' duration='16'']

"במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיציי הפייק", נכתב בהודעת התנועה. "משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי".

"מפרי הסדר השליכו לעבר השוטרים מייצגים, תקפו והתעמתו עימם. מפרי הסדר מתהלכים בצירים המרכזיים תוך חסימת הצירים והפרת הסדר הציבורי", מסרה המשטרה בהפגנה בתל אביב. "פעם נוספת, המשטרה קוראת לציבור המשתתף במחאה, להימנע מהפרת הסדר הציבורי ולהימנע מסיכון בריאותו ושלומו של הציבור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010101817' autoplay='0' credit='הדגלים השחורים' desc='הפגנה בכיכר רבין בתל אביב' kid='1_7f1pnwli' duration='18'']

זאת לאחר שעשרות אלפי בני אדם יצאו ליותר מאלף מוקדים הקרובים לבתיהם ברחבי הארץ כדי למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת מגבלת הקילומטר באירוע המחאה הגדול ביותר מאז ההפגנות החלו.

עימותים בין שוטרים למפגינים נגד נתניהו בתל אביב | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "לתגבר שוטרים בהפגנות, האלימות יכולה להגיע לרצח"

רה"מ צפוי לתמוך בהקלות בסגר מיום א' הבא – כולל חידוש ההפגנות

אלפים הפגינו במאות מוקדים: גל המחאות ברחבי הארץ נמשך

"בשבוע האחרון הקימה תנועת הדגלים השחורים מערכת שבה כל מנהל נקודה מזין את מספר המפגינים באותה נקודה", נמסר מתנועת הדגלים השחורים. מספירה חלקית ועעל פי חישובים שעשינו אנו מעריכים כי היום יצאו למעלה מ-210,000 ישראלים וישראליות למחות נגד שלטונו של הנאשם. יש לציין כי ישנם עוד מוקדי הפגנה שלא מחוברים למערכת שלנו".

צעדת מחאה נגד נתניהו בתל אביב | צילום: עמית דנינו

"זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם", מסרו. "מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגיפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש אי- אמון, היום העם הצביע אי אמון, כדאי שגם הכנסת תעשה זאת".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010101937' autoplay='0' credit='עמית דנינו' desc='הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב' kid='1_uet3fy5s' duration='7'']

מתנועת הדגלים השחורים נמסר מוקדם יותר: "אתמול ראינו את שרת השנאה והניתוק במופע חסר תקדים של איומים וסחיטה נגד כל אזרחי המדינה שיוצאים למחות. את תרבות השנאה והמאפייה של נתניהו ושל משרתיו הנרצעים חייבים לעקור ממדינת ישראל. לאזרחים ולאזרחיות מגיעה מנהיגות שתעצור את הקריסה הכלכלית, שתאפשר לאנשים הפשוטים לצאת לעבוד ולהתפרנס, שתאפשר לערבות ההדדית והאחווה לחזור למדינת ישראל".

הכיתוב ''לך'' בשדה בקיבוץ דליה שבצפון | צילום: הדגלים השחורים

עוד הוסיפו מהתנועה כי: "היום מתקיימות הפגנות במעל ל-1,219 מוקדים ברחבי הארץ, גם במה שהיו פעם מעוזי הליכוד והיום הם הנפגעים העיקריים מההתעללות של נתניהו במדינת ישראל. למענם ולמען כל אזרחי המדינה - לא נוותר עד שביבי יתפטר".