כאלף איש הפגינו נגד הקמת מתקן התפלה בצפון; צומת ראשי נחסם

תושבי עכו ויישובי המועצה האזורית מטה אשר, מחו על הכוונה למקם את המפעל בשטח חקלאי ובקרבת בתי יישובים - וחסמו במשך שעתיים את צומת לוחמי הגטאות. עומסי תנועה כבדים נרשמו באזור

זמן צפייה: 00:19

כאלף תושבי עכו ויישובי המועצה האזורית מטה אשר הפגינו הבוקר (שלישי) בצומת לוחמי הגטאות, במחאה על הכוונה להקים מתקן התפלה באזור. המפגינים, בהם גם ראש המועצה האזורית משה דוידוביץ, חסמו במשך שעתיים את הצומת שבכביש 4 - ובקטע שבין עכו לנהריה נרשמו עומסי תנועה כבדים.

המפגינים מחו על הכוונה למקם את המפעל בלב שטח חקלאי ובקרבת בתי יישובים ומגורי חיילים, בניגוד לעקרונות התכנון, המורים לבנות מפעל שכזה באזור תעשייה או באזור של אחד. לטענת המפגינים, "מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית שתפגע אנושות בביטחונם ובאיכות חייהם של חיילי צה"ל ותושבי היישובים, בחקלאות, בסביבה החופית והימית הייחודית ובתיירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו בחודש האחרון בעיראק"

"נהרסה החופשה": הנערים מקפריסין תובעים פיצויים מחברות הביטוח

נתניהו מקדם בניית 700 יחידות דיור לפלסטינים בשטח C

מחאה בצומת לוחמי הגטאות
מחאה בצומת לוחמי הגטאות

לטענת התושבים, הם אינם מתנגדים להקמת מפעל התפלה באזורם, אלא מתנגדים למיקום שנבחר מבלי לבחון חלופות שהוצעו. זאת, למרות בדיקות שהראו כי אין הבדלים בטיב המים באזורים השונים וחוות דעת של מומחים שקובעות כי אין מניעה משאיבת מי גלם באזור מפרץ עכו, לדבריהם.

המועצה האזורית מטה אשר מובילה את המחאה ומתנגדת נחרצות להקמת המתקן, שביצועה מתעכב כבר עשור. ביום ראשון קראה המועצה לצאת במחאה ובהודעה מטעמה נמסר כי "במשך תקופה ארוכה מנסים תושבי הגליל המערבי יחד עם הנהלת המועצה לחדור את החומות האטומות של גורמי התכנון במדינה בנוגע למיקום המתקן. התוכנית נעשית בניגוד לעקרונות התכנון המפורשים, עמדות מומחי התפלה בארץ והיגיון בריא".

מפעל ההתפלה הצפוני שנמצא בשלבי הפקדת התוכנית, מתוכנן להיות הגדול בישראל - ויתפרש על שטח של כמאתיים דונמים. לצורך הקמתו, תידרש פריסת צינורות באורך של כארבעה ק"מ אשר יעבירו מים מהים ויחזירו את שאריות הנקז אל השמורה הימית של שבי ציון.