אלפים הפגינו בי-ם וברחבי הארץ: "נתניהו איבד את אמון הציבור"

רבבות הגיעו בשיירות רכבים לרחוב בלפור מחוץ למעון רה"מ. מפגינים הגיעו גם לביתו שבקיסריה, לת"א ולמוקדים נוספים. המשטרה חילקה בי-ם דוחות על אי עטיית מסכה ומאוחר יותר עכבה כמה מהמוחים

זמן צפייה: 02:35

אלפי מפגינים הגיעו אמש (שבת) בשיירות רכבים לרחוב בלפור בירושלים, להמשך המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשטרה הרחיבה את השטח שהוקצה להפגנה במטרה לאפשר למפגינים לשמור על מרחק בין המפגינים. כמו כן, התקיימו הפגנות גם במוקדים נוספים, בין היתר מאות בכיכר הבימה וכיכר רבין בתל אביב, ובצמתים וגשרים ברחבי המדינה. המשטרה חילקה דוחות למפגינים שלא שמרו לטענתה על מרחק או שלא הקפידו על עטיית מסכה. בכיר במחוז ירושלים אמר לחדשות 13 כי המשטרה לא מתכוונת להגביל את מספר המפגינים שמגיעים לבלפור. זאת לאחר שהתיקון לחוק הקורונה להגבלת ההפגנות טרם עבר בכנסת.

מוקדם יותר תקפה שרת התחבורה מירי רגב את המפגינים בריאיון ל"מטה המרכזי", וקראה להם "עריקי קורונה". בתגובה, מסר ארגון הדגלים השחורים: "מדובר בשרה כושלת שיודעת רק להסית. היא חלק מהממשלה הכושלת בהיסטוריה של מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='programs-hamate-hamerkazi-articles-part-2009261955' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ריאיון עם השרה מירי רגב מתוך "המטה המרכזי"' kid='1_ork8s44v' duration='656'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009262025' autoplay='0' credit='' desc='שיירת רכבים מול בית ראש הממשלה בקיסריה' kid='1_0q3ue1no' duration='16'']

מלבד שיירת הענק לכיוון בלפור, מאות כלי רכב של מפגינים בהפגנת התנועה לאיכות השלטון עברו מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא מסר: "אין דרך לפתור את משבר הקורונה ללא אמון הציבור ונתניהו איבד את אמון הציבור. הוא שקוע עד צוואר במשפט שלו ועל כן טובת המדינה היא שנתניהו יפנה את מקומו לאלתר. אין אופציה אחרת".

אלפים בהפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

כאמור, שיירת רכבים יצאה היום למעון ראש הממשלה בירושלים. "בתנועת קריים מיניסטר פנו באמצעות עו"ד גונן בן יצחק למפקד מחוז דורון ירושלים דורון ידיד בדרישה להסיר מחסומים ולאפשר לשיירה הגעה חלקה לבלפור", נמסר מארגוני המחאה.

מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב | צילום: חדשות 13

מהארגונים 'קריים מיניסטר' 'אין מצב' 'קומי ישראל', 'החזית הוורדה', ו'הדמוקרטים' נמסר לקראת ההפגנה: "מחדל הקורונה הוא מחדל מלחמת יום הכיפורים 2020, שממיט על ישראל קטסטרופה חברתית, בריאותית וכלכלית. רק נתניהו אשם והוא מנסה כעת לחסל את הדמוקרטיה. הוא עוסק באובססיביות בהפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא הפקיר את אזרחי ישראל. ההפגנות הערב הן פיקוח נפש למען הדמוקרטיה ועתיד ילדינו. ערב יום הכיפורים אזרחיות ואזרחי ישראל אומרים לנתניהו – חטאת לפנינו, לך!".