שיא במספר המפגינים: מחאות נגד נתניהו במאות מוקדים ברחבי הארץ

עשרות אלפים יצאו ליותר מאלף צמתים וגשרים ברחבי הארץ באירוע המחאה הגדול ביותר נגד המשך כהונתו של רה"מ, במסגרת מגבלת הק"מ. "לא נוותר עד שביבי יתפטר"

זמן צפייה: 03:35

עשרות אלפי בני אדם יצאו היום (שבת) ליותר מאלף מוקדים הקרובים לבתיהם ברחבי הארץ כדי למחות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת מגבלת הקילומטר באירוע המחאה הגדול ביותר מאז ההפגנות החלו. מארגני המחאה טענו כי יצאו לרחובות יותר מ-200 אלף בני אדם.

"בשבוע האחרון הקימה תנועת הדגלים השחורים מערכת שבה כל מנהל נקודה מזין את מספר המפגינים באותה נקודה", נמסר מתנועת הדגלים השחורים. מספירה חלקית ועעל פי חישובים שעשינו אנו מעריכים כי היום יצאו למעלה מ-210,000 ישראלים וישראליות למחות נגד שלטונו של הנאשם. יש לציין כי ישנם עוד מוקדי הפגנה שלא מחוברים למערכת שלנו".

"זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם", מסרו. "מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגיפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש אי- אמון, היום העם הצביע אי אמון, כדאי שגם הכנסת תעשה זאת".

הפגנה נגד נתניהו בצומת קק''ל בדרך נמיר בתל אביב | צילום: דוד דנינו

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "לתגבר שוטרים בהפגנות, האלימות יכולה להגיע לרצח"

רה"מ צפוי לתמוך בהקלות בסגר מיום א' הבא – כולל חידוש ההפגנות

אלפים הפגינו במאות מוקדים: גל המחאות ברחבי הארץ נמשך

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010101937' autoplay='0' credit='עמית דנינו' desc='הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה בתל אביב' kid='1_uet3fy5s' duration='7'']

מתנועת הדגלים השחורים נמסר מוקדם יותר: "אתמול ראינו את שרת השנאה והניתוק במופע חסר תקדים של איומים וסחיטה נגד כל אזרחי המדינה שיוצאים למחות. את תרבות השנאה והמאפייה של נתניהו ושל משרתיו הנרצעים חייבים לעקור ממדינת ישראל. לאזרחים ולאזרחיות מגיעה מנהיגות שתעצור את הקריסה הכלכלית, שתאפשר לאנשים הפשוטים לצאת לעבוד ולהתפרנס, שתאפשר לערבות ההדדית והאחווה לחזור למדינת ישראל".

הכיתוב ''לך'' בשדה בקיבוץ דליה שבצפון | צילום: הדגלים השחורים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010101817' autoplay='0' credit='הדגלים השחורים' desc='הפגנה בכיכר רבין בתל אביב' kid='1_7f1pnwli' duration='18'']

עוד הוסיפו מהתנועה כי: "היום מתקיימות הפגנות במעל ל-1,219 מוקדים ברחבי הארץ, גם במה שהיו פעם מעוזי הליכוד והיום הם הנפגעים העיקריים מההתעללות של נתניהו במדינת ישראל. למענם ולמען כל אזרחי המדינה - לא נוותר עד שביבי יתפטר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010101843' autoplay='0' credit='קריים מיניסטר' desc='הפגנה נגד נתניהו בכיכר דניה בירושלים' kid='1_7d1lymrg' duration='7'']

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירועי שמחת תורה ולמחאות: "גם בערב זה יפעלו השוטרים לאכוף את התקנות ולאפשר את חופש הביטוי בגבולות החוק. מנגד לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, בין אם אלימות המופנית כלפי מפגינים, או אלימות מצדם של אזרחים כלפי השוטרים, ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר וחוק".

עפיפון עם הכיתוב ''לך'' לקראת ההפגנה נגד נתניהו במדרשת בן גוריון | צילום: ורד צין

"אני מחזק את ידי השוטרים, משימת השוטרים מורכבת וחשובה", המשיך מ"מ המפכ"ל. "לא נאפשר פגיעה מכל סוג שהיא בשוטרים הפועלים לשמירה על שלום הציבור ובריאותו. בימים מורכבים אלו, אני קורא לציבור כולו לגלות אחריות, לכבד את החוק, להימנע מאלימות ומהפרות של החוק והסדר, בכדי שיחד נעבור את התקופה הקשה הזו ונבלום את התפשטות הנגיף בהקדם".

הפגנה נגד נתניהו בצומת לכיש | צילום: הדגלים השחורים

במהלך הבוקר מנעה המשטרה מרוכבי אופניים שרכבו לעבר ביתו של נתניהו בקיסריה להגיע לבית וחילקה להם דוחות בטענה שהפרו את תקנות הסגר.

אתמול פנה שר הביטחון בני גנץ לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן ודרש מהם לתגבר את נוכחות השוטרים בהפגנות נגד ראש הממשלה, על מנת להגן על המוחים מפני האלימות שמופנית כלפיהם, על רקע מקרי התקיפה האחרונים.

הפגנה נגד נתניהו בטייבה | צילום: הדגלים השחורים

"אנחנו רואים אלימות נגד המפגינים", אמר גנץ. "קיים חשש אמיתי לחיי אדם. האלימות המופנית כלפי המפגינים יכולה להגיע עד כדי רצח במתח הנוכחי". בשל כך, הבהיר יו"ר כחול לבן כי לצד האכיפה יש להתמקד בהגנה על המפגינים.

בשבוע שעבר עצרה המשטרה 38 מפגינים בתל אביב, לאחר שהתעמתו עם המשטרה בעת המחאה. כמו כן, מאות קנסות חולקו על הפרת הגבלות הסגר חולקו. על פי הודעת המשטרה, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

רוכבי אופניים בדרכם לבית נתניהו בקיסריה כחלק מהמחאה נגדו | צילום: חדשות 13

ההפגנות התקיימו בכבישים ובמוקדים שונים ברחבי הארץ אחרי שאושרה ההגבלה, לפיה מותר להפגין במרחק של עד קילומטר מהבית. "את המחאה הזו לא ניתן יהיה לעצור היא תתעצם ותעלה עד שביבי יפנה את הבית בבלפור ואת כסאו", נמסר מתנועת "אין מצב" הלוקחת חלק בהפגנות בבלפור.