מחאת חרדים בירושלים: עימותים בין שוטרים למפגינים, 11 נעצרו

רחוב בר אילן שבעיר נחסם לתנועה על ידי המשתתפים בהפגנת הפלג הירושלמי, שנערכה בעקבות מעצרו של אברך עריק - שנתפס על ידי משטרת הגבולות כשהיה בדרכו לפולין. כוחות משטרה הגיעו למקום

עשרות חרדים מהפלג הירושלמי השתתפו היום (ראשון) בהפגנה ברחוב בר אילן המרכזי בירושלים, בעקבות מעצר של אברך עריק. המשתתפים חסמו את הכביש בשני הכיוונים, וכוחות משטרה הגיעו למקום.

במקום התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים, ו-11 מהם נעצרו.

עוד בחדשות 13:

גנב קורקינט חשמלי מחנות בירושלים – בזמן שהייתה פתוחה • צפו

ראשי הרשויות בעוטף לרה"מ וגנץ: תגיעו להיפגש איתנו – עוד היום

לאחר עשור: תושב כפר סבא נעצר בחשד לאונס ומעשה סדום

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191208-1728' autoplay='0' credit='א' כהן' desc='הפגנת הפלג הירושלמי בירושלים' kid='1_bo8am8pc' duration='82'']

האברך, שבגין מעצרו הוחלט לקיים מחאה, לא הסדיר את דיחוי השירות בשל הוראה רבנית לא לקבל פטור. הוא נעצר במקרה על ידי משטרת הגבולות כשיצא למסע קברי צדיקים בפולין.

Bpxcjc
עימותים בין מפגינים לשוטרים בירושלים | צילום: א' כהן

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה מתפתחים עימותים אלימים בין מפגינים חרדים לשוטרים במהלך הפגנות בירושלים. בפברואר הפגינו עשרות חרדים קיצוניים בכיכר השבת שבבירה, במחאה על מעצר סרבנית גיוס.

לפני כשנה, בדצמבר 2018, הפגינו בבני ברק עשרות חרדים במחאה על מעצר העריק החרדי יצחק אריה. 28 מהמפגינים נעצרו. לפי המשטרה, העצורים זרקו בקבוקי מים על שוטרים והפרו את הסדר. בעקבות המחאה, חסמה המשטרה צירים מרכזיים. כשבועיים קודם לכן, מאות חרדים הפגינו במשך שעות בצומת הרחובות שרי ישראל ויפו בירושלים, בעקבות מעצרו של אריה.

הפגנת החרדים בירושלים
הפגנת החרדים בירושלים | צילום: חדשות 13

בהודעה שהוציאה אז "הוועדה להצלת עולם התורה" נמסר: "המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות. חוק הגיוס חייב לחזור למצבו הקדום בו ניתן לכל תלמיד ישיבה פטור 'תורתו אומנותו', ללא התניות של יעדים ומכסות".