מחאת הנכים חוזרת: המפגינים חוסמים את נתיבי איילון

ארגון "נכים הופכים לפנתרים" הודיע כי בשל המחלוקת עם משרד האוצר, כבישים מרכזיים ייחסמו ברחבי הארץ. המשטרה נערכת לחסימות. מחלף ארלוזורוב בת"א וצומת עזריאלי נסגרו לתנועה

זמן צפייה: 00:34

מחאת הנכים התחדשה הבוקר (ראשון) על ידי ארגוני מחאת הנכים. המחאה החלה בחסימות במחלף ארלוזרוב בכבישי איילון ועל פי מארגני המחאה, היא עלולה להתרחב בהמשך היום. ארגון "נכים הופכים לפנתרים" הודיע כי המחאה היא בשל מחלוקת עם אגף תקציבים במשרד האוצר בעקבות סעיף "שינוי התנהגות", אשר לפי הארגון "בגינו מנסים במשרד האוצר לגרוע עד חצי מיליארד שקל המיועדים ליישום חוק הנכים".

לטענת ארגוני הנכים, בגלל תרגיל חשבונאי של משרד האוצר נגרעים מאות מיליוני שקלים מהתקציב הכולל שהובטח להם בעת החתימה על ההסכם ב-2018 - כסף שאמור להגיע לאוכלוסיות נכים נוספות. באוצר טוענים מנגד שמאז ההסכם שנחתם והעליה בקצבאות, נוספו עוד אלפי נכים למקבלי הקצבאות וכי הכסף נועד למימון הקצבאות שלהם.

לדברי הארגון, משרד האוצר עשה תרגיל כאשר חישב את את הערכים לפי ערכם היום ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019. "כך למעשה משרד האוצר מטיל 'קנס ריבית' על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' אש: "האפשרות לא לחכות לאישור החיסון השלישי על הפרק"

יום לאחר שאביו טבע למוות: אותרה גופת הילד שנסחף בחופי עכו

ג'ודו, שיט ושחייה: מה צפוי באולימפיאדה היום ומה כבר היה?

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107251007' autoplay='0' credit='ארגוני הנכים' desc='חסימות במחלף ארלוזרוב' poster='' kid='1_tdjcvuxo' duration='28'']

כזכור, לפני כשנה, בעקבות מחאה קודמת, נפגש שר האוצר דאז ישרל כ"ץ עם נציגי ארגוני הנכים. בפגישה סוכם כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב - שלא אושר עד פירוק הממשלה. השר הנחה לקיים את המתווה להעלאת קצבאות הנכות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021, כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים - עלייה של יותר מ10% מהקצבה הנוכחית שעומדת על 3,321 שקלים.