יום של מחאות ברחבי הארץ: עשרות אלפים הפגינו בת"א ובמוקדים נוספים

מעל 50 אלף מוחים הגיעו לרחוב קפלן בת"א, כשבמקביל נערכו הפגנות מול הכנסת בירושלים ובמוקדים שונים בצומת הגומא, צומת צמח, כפר תבור וצומת הערבה. הזמר אביב גפן עוכב ושוחרר, ככל הנראה לאחר שניסה להגיע לנתיבי איילון

בקצרה:

ביום שאחרי ההצבעה בכנסת על החוק לביטול עילת הסבירות, שעבר בקריאה ראשונה ברוב של 64 בעד מול 56 נגד, המחאה נגד המהפכה המשפטית בעיצומו של יום שיבוש לאומי: החל משעות הבוקר אלפי מוחים חסמו כבישים וצמתים מרכזיים במחאה על העברת החקיקה. המחאות החלו בשעות הבוקר המוקדמות והמשיכו לכל אורך היום, כאשר אלפים הגיעו למחות בנתב"ג ומשם המשיכו להפגנות מול שגרירות ארה"ב בתל אביב ולאחר מכן ברחוב קפלן בעיר. במקביל, ברחבי הארץ נערכו הפגנות וחסימות כבישים לסירוגין, בחיפה ירושלים בצפון ובערבה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה למזכיר הממשלה יוסי פוקס כי "נתב"ג הוא מרחב ציבורי ולכן לכל אדם חופש ההפגנה והביטוי גם במרחב הזה". במערכת הפוליטית הגיבו לדבריה ולמחאות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי המפגינים "חצו את כל הגבולות והקווים האדומים". גורם בכיר בממשלה אמר כי היועמ"שית "מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה".

כל העדכונים מבוקר המחאה

בהכנת הידיעה השתתפו: אלי סניור, חן זנדר, נעם ברקן, נעם גולדברג, סיון אלקלק, דור כהן, עלי מוגרבי, יוסי אלי, ליאור קינן, לירון שמם, רוני שוצ'ינסקי, מתן חודורוב, מאיר מרציאנו, רועי ינובסקי, ליאור ורוצלבסקי, יוסף ישראל ועדי סיביליה.

[timeline id="3660" name="יום השיבוש 11.7 - חלק שני"]