שיירת רכבים יצאה לי-ם: "ההפגנות - פיקוח נפש למען הדמוקרטיה"

כמדי שבוע אלפים עושים את דרכם למעון רה"מ, לאחר שהכנסת לא הספיקה להעביר תיקון לחוק שימנע זאת: "נתניהו אשם במחדל הקורונה". המשטרה: "נאכוף שמירת מרחק ועטיית מסכות"

זמן צפייה: 00:40

שיירת רכבים יצאה היום (שבת) למעון ראש הממשלה בירושלים, לקראת ההפגנה אליה צפויים להגיע אלפים. המשטרה הודיעה כי כמדי שבת היא נערכת להפגנות ברחבי הארץ ובפרט בבלפור, והבהירה כי תאכוף מניעת הצטופפות, שמירת מרחק בין המפגינים ועטיית מסכה. המשטרה לא תגביל את ההפגנה ל-2,000 בני אדם, שכן התיקון לחוק הקורונה להגבלת ההפגנות טרם עבר בכנסת.

"במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן אמש, המשטרה תאכוף במהלך המחאה את התקנות הנוגעות למניעת הצטופפות ושמירת מרחק של 2 מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאות", מסרה המשטרה. חל איסור על הצטופפות של המון בתא שטח ללא שמירת מרווחים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009261656' autoplay='0' credit='איחוד המחאות' desc='שיירת רכבים בדרך לבלפור' kid='1_50q6tsct' duration='49'']

ארגוני המחאה הודיעו כי אלפים צפויים להגיע הערב לבלפור, וכי בשעות הצהריים יצאו שיירות רכבים ממספר מקומות ברחבי הארץ, שיצטרפו "לשיירת ענק של למעלה מ-3,000 רכבים בכביש 1 באזור לטרון בסביבות, ומשם לבלפור".

"בתנועת קריים מיניסטר פנו באמצעות עו"ד גונן בן יצחק למפקד מחוז דורון ירושלים דורון ידיד בדרישה להסיר מחסומים ולאפשר לשיירה הגעה חלקה לבלפור", נמסר מארגוני המחאה.

מהארגונים 'קריים מיניסטר' 'אין מצב' 'קומי ישראל', 'החזית הוורדה', ו'הדמוקרטים' נמסר לקראת ההפגנה: "מחדל הקורונה הוא מחדל מלחמת יום הכיפורים 2020, שממיט על ישראל קטסטרופה חברתית, בריאותית וכלכלית. רק נתניהו אשם והוא מנסה כעת לחסל את הדמוקרטיה. הוא עוסק באובססיביות בהפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא הפקיר את אזרחי ישראל. ההפגנות הערב הן פיקוח נפש למען הדמוקרטיה ועתיד ילדינו. ערב יום הכיפורים אזרחיות ואזרחי ישראל אומרים לנתניהו – חטאת לפנינו, לך!".

שיירת רכבים בדרך להפגנה בבלפור | צילום: חדשות 13

במקביל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן חוות דעת שקובעת ששימוש בתקנות לשעת חירום בעניין הגבלת ההפגנות, בזמן שיש חוק קורונה וכנסת מתפקדת, אינו חוקתי. זאת לאחר שהועלתה האפשרות להגביל את ההפגנות בתקנות במקום בחקיקה. המשמעות היא, שבתרחיש הלא סביר שהטלת ההגבלות באמצעות התקנות תעבור בממשלה, ויוגש בג"ץ, מנדלבליט לא יגן על הממשלה בבג"ץ.