מדד היחס לקהילת הלהט"ב: ת"א במקום הראשון - נהריה אחרונה

האגודה למען הלהט"ב פרסמה את "המדד העירוני הגאה" שמתייחס למענה עבור צרכי הקהילה הגאה בענייני חינוך, תרבות ועוד. גם ראשון לציון וגבעתיים מדורגות גבוה - והיכן נמצאת העיר שלכם?

זמן צפייה: 02:08

בפתח חודש הגאווה, האגודה למען הלהט"ב פרסמה הבוקר (ראשון) את "המדד העירוני הגאה", אשר בדק אלו רשויות מקומיות מובילות ביחס לקהילת הלהט"ב. על פי הנתונים, תל אביב, ראשון לציון, גבעתיים ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבה את צרכי הקהילה בשנה החולפת. מנגד, בת ים, פרדס חנה-כרכור ונהריה, שניצבות בסוף הטבלה, עשו פחות עבור הקהילה.

29 ערים ורשויות מקומיות נמדדו על סמך עשרות שאלות בענייני רווחה, חינוך, תשתית, נראות וביטחון ותרבות. בין היתר, נבדק אם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, אם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב ואם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מסתמן: מסיבות סיום ייערכו במסגרת הכיתה, לא יתקיימו נשפי סיום

אלפים מחו בת"א נגד הסיפוח; 5 מפגינים נעצרו לאחר שחסמו כבישים

160 נדבקו בקורונה מאז שישי אחה"צ; מניין המתים עלה ל-295

המדד העירוני הגאה
המדד העירוני הגאה | צילום: חדשות 13
מנתוני המדד עולה כי עיריית תל אביב יפו נמצאת במקום הראשון ביחס ללהט"ב. העירייה מפעילה ומממנת את המרכז הגאה, שמוביל בתמיכתה מאות פעילויות, אירועים, פרויקטים קהילתיים, מקומות התנדבות ושירותים לכל הקשת הגאה.

עיריית ירושלים ניצבת במקום ה-22 בלבד, המקום הנמוך ביותר לעיר גדולה. לטענת האגודה, העירייה לא מקיימת פעילות מטעמה לציבור הלהט"בי בעיר, אינה פונה ללהט"בים בפלטפורמות העירוניות ואינה מנגישה שירותים לצרכים הקהילתיים.

מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב | צילום: אביב חופי

הנשיא ראובן ריבלין, שקיבל את הנתונים מיו"ר האגודה למען הלהט"ב בישראל הילה פאר, אמר: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית".

"פשרות והסכמות", הוסיף הנשיא, "הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית. ובישראל - יש לנו לא מעט שסעים ומחלוקות".

מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב | צילום: שרון בוקוב

בישראל, כ-20 ערים ורשיות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עובד סוציאלי פעיל שאחראי על נושא זה, כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.

"כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה", אמרה פאר, "בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר".