מצעד הגאווה בירושלים: גבר נעצר סמוך לאירוע - כשברשותו סכין

המשטרה חוקרת אדם שנתפס חמוש באזור גן הפעמון ועיכבה 16 חשודים נוספים. בניגוד לסיכום עם המארגנים, הנוכחים נדרשים להציג תעודות זהות. אורי בנקי: "צועדים כדי לעודד מתינות וסובלנות"

זמן צפייה: 03:18

מצעד הגאווה בירושלים: המשטרה עצרה היום (חמישי) 17 בני אדם, בהם חשוד שברשותו סכין, סמוך לגן הפעמון. בנוסף, המשטרה בודקת את תעודות הזהות של הנוכחים, בניגוד לסיכום עם מארגני האירוע - שכועסים על המהלך. זאת, לאחר שנחשפה בחדשות 13 דרישת המשטרה לבידוק התעודות, אך מארגני המצעד הבהירו כי לא יסכימו לדרישות, ובסופו של דבר הניאו את המשטרה מכך.

איתמר בן גביר (איחוד מפלגות הימין) הגיב להודעת המשטרה לפיה נעצר אדם עם סכין ואמר כי "הפלא ופלא, כל שנה אותה הסכין. אותה הודעה יצאה גם בשנים קודמות ומעניין שעד היום לא הוגש אף כתב אישום. הספינים של המשטרה נמשכים במלוא העוצמה, וזאת מתוך מטרה ברורה: להשחיר את פני המפגינים מול המצעד, וליצור להם דה-לגיטימציה ציבורית. המשטרה היא אינה גוף פוליטי, וכדאי שתמהר להבין זאת".

(בווידאו: השר אמיר אוחנה עוזב את מצעד הגאווה)

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20190606-1747' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_t77ty08f' duration='47'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תחת אבטחה כבדה: החלו אירועי מצעד הגאווה בי-ם • כל העדכונים

מארגני מצעד הגאווה בי-ם: "לא נסכים לדרישה להציג תעודות זהות"

מצעד הגאווה בירושלים: המשטרה תדרוש מהמשתתפים להזדהות בכניסה

(בווידאו: משתתפים במצעד הגאווה שורקים בוז לשר המשפטים אמיר אוחנה)

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20190606-1707' autoplay='0' credit='' desc='שר המשפטים אמיר אוחנה ' kid='1_b0bgnixy' duration='13'']

אירועי מצעד הגאווה בירושלים והכבישים שייחסמו
אירועי מצעד הגאווה בירושלים והכבישים שייחסמו | צילום: חדשות 13

אורי בנקי, אביה של שירה בנקי שנרצחה במצעד בעיר לפני ארבע שנים, אמר לחדשות 13 כי "אני לא אוהב שמנצלים את חופש הביטוי להסתה, זה עלוב בעיניי. כמו שבנצי גופשטיין הגדיר את הלהט"ב ארגון טרור, בטרור אנשים שוכבים על הרצפה ולא אומרים מילה. מוטב שנדבוק במילים מתונות בלי להתלהם ובלי לשנוא אף אחד אחר". עוד אמר בנקי: "כולנו יודעים להגן על הזכויות של עצמנו - אבל לפעמים דורכים על אנשים אחרים".

מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים

מול המצעד מתקיימות הפגנות נגד הקהילה הגאה. מאות בני אדם משתתפים בהפגנה סמוך לבית המשפט העליון לחיזוק המשפחה וקדושת ירושלים, תחת הכותרת "להיות עם נורמלי בארצנו". בהפגנה משתתפים בען היתר הרב צבי ישראל טאו, ראש ישיבת הר המור, הרב צבי קוסטינר, ח"כ מוטי יוגב, רבנים ואישי ציבור נוספים.

(בווידאו: הפגנה נגד מצעד בגאווה סמוך לבית המשפט העליון)

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190606-1826' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_33d7xw9c' duration='33'']

סמוך לגן הפעמון מפגינים עשרות בודדות של מפגיני להב"ה בראשות בנצי גופשטיין, איתמר בן גביר וברוך מרזל. גופשטיין אמר: "כרגע הבג"ץ בידיים שלכם, אבל זה לא יימשך עוד הרבה זמן. בעזרת השם תהיה פה מדינת הלכה ואז תראו מה זו גאווה". חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, אמר במהלך הפגנת להב"ה נגד המצעד: "אפעל להפסיק את תקצוב הבית הפתוח. נבטל את התקציבים והתעדופים לקהילת הלא נורמלים שפה. אנחנו בשירות הפסיכולוגי נעזור לכם יותר מאשר אלה שמנציחים את הלא נורמליות שלכם".

(בווידאו: כתבת חדשות 13 מדווחת ממצעד הגאווה בירושלים)

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190606-1636' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_udpqjei4' duration='188'']

עשרת אלפים בני אדם משתתפים באירוע, שהחל בהתכנסות בגן הפעמון. עד השעה 17:30 נערך הפנינג במקום, ובסיומו יצא לדרך המצעד עצמו. מכיכר הפעמון צועדים המשתתפים לכיכר פלומר, ומשם לרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', הלל ומנשה בן ישראל. לבסוף, יגיעו הנוכחים לגן העצמאות, שם תיערך עצרת הסיום. במהלך הצעדה, יונחו זרי פרחים לזכר שירה בנקי, במקום שבו נרצחה.

את האירוע בגן הפעמון הנחה טום באום, וה-DJ אלישר והזמרים אוהד חיטמן וחן אהרוני יופיעו במקום. בהפנינג ייערך טקס העברת דגל הגאווה מעופר ארז, מנכ"ל הבית הפתוח, אל ישראל זרי, חבר מועצת העיר רמת גן.

מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: חדשות 13

את עצרת הסיום ינחו מיה דגן, עינב גלילי ושיר ראובן, וישתתפו בה הזמרים רן דנקר וגיא ויהל, השחקנית ג'וי ריגר, הכדורגלנית קארין סנדל, ואושר בנד, טרנסג'נדרית בת 15 שעברה התעללות מצד תלמידי בית ספרה, ותנאם על הבמה. גם ההיסטוריון יובל נח הררי ישא דברים באירוע.

אורי בנקי, אביה של שירה שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים ב-2015
אורי בנקי, אביה של שירה שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים ב-2015 | צילום: חדשות 13
חלוקת שלטים נגד אמיר אוחנה במצעד הגאווה בי-ם
חלוקת שלטים נגד אמיר אוחנה במצעד הגאווה בי-ם

באזור המצעד נרשמים עומסי תנועה, ומומלץ לנהגים להיעזר ב"וויז" כשהם עוברים בסביבה. זאת, עקב חסימתם של רחובות הצעדה והרחובות המובילים אליהם - רחוב אגרון, הלל, קינג ג'ורג' (מקרן היסוד ועד בארי), אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד, חטיבת הצנחנים (מהכניסה למנהרת צה"ל עד שלמה המלך), יצחק קריב ודוד רמז. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.