לפיד באירוע 20 שנה לאיגי: "פוליטיקאים בולמים מהפכה מפחד"

12 מועדונים, 120 קבוצות ו-4,000 חניכים וחניכות - ארגון הנוער הגאה חוגג שני עשורים של עשייה ב-52 רשויות - כולל בפריפריה. ראש הממשלה: "ממשלת ישראל תתייצב נגד כל גילוי אלימות ושנאה נגד הקהילה. תהיו גאים במי שאתם"

זמן צפייה: 06:03

ראש הממשלה יאיר לפיד נשא הערב (שבת) דברים באירוע 20 שנה לאיגי, ארגון הנוער הגאה, בבית האופרה בתל אביב - הכולל 12 מועדונים, 120 קבוצות ו-4,000 חניכים וחניכות ב-52 רשויות, כולל בפריפריה.

לדברי לפיד: "לכל זוג, מכל מין או מגדר, יש זכות להחליט איך למסד את הקשר הזוגי שלהם ואיך לממש את אהבתם. לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה. תפקיד הממשלה הוא לוודא שכל אדם ירגיש בטוח בסביבה שלו, בבית הספר, בבית. ממשלת ישראל תתייצב נגד כל גילוי אלימות ושנאה נגד הקהילה. לאף אחד אין מנדט על הגוף שלכם, ובטח לא על הרגשות שלכם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2708222149' autoplay='0' credit='' desc='דברי לפיד באירוע' poster='' kid='1_mk6lbcyj' duration='']

"תהיו גאים במי שאתם. לא אתם עומדים למבחן, החברה הישראלית עומדת למבחן. הרוב הצודק והדומם מדי עומד למבחן. אנחנו נלחמים למענכם, אבל גם על נפשה ודמותה של המדינה. אני רוצה לחלוק אתכם נתון שעשוי להפתיע אתכם: לפי סקר נרחב שנערך בשנת 2019, לא פחות מ-78% מהציבור בישראל תומכים בנישואי להט"ב. אין להם בעיה עם משפחה של אבא ואבא, או אמא ואמא. מה זה אומר? זה אומר שהרוב המכריע של עם ישראל, בדרום במרכז ובצפון, מצביעי רוב המפלגות, מצביעי יש עתיד ומצביע הליכוד ואפילו חלק גדול מהדתיים, מסכימים עם העיקרון".

עוד הוסיף ראש הממשלה, "השאלה הגדולה היא: אם רוב הציבור איתנו, למה כל הצעות החוק שלנו בנושא נפלו או נתקעו? למה אני ראש הממשלה הישראלי הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה? למה פוליטיקאים ישראלים בולמים מהפיכה חברתית חשובה וצודקת ואפילו פופולרית? התשובה היא שהם מפחדים. 78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 האחוזים האחרים. כמו בכל תחום אחר, אפשרנו לקיצוניים, לצעקנים, לשונאים, להשפיע הרבה יותר מדי".

"הגיע הזמן לשים לזה סוף. אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי. אנחנו חייבים את זה לניר וליז מהבר נוער. אנחנו חייבים את זה לכל ילד או ילדה בפריפריה שפוחדים ומרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא. אנחנו צריכים לחבק אותם ולהגיד להם שאנחנו איתם. המשימה שלנו - של האנשים שמאמינים בכבוד ושוויון לכל אדם - היא לצעוק ולהילחם לא פחות חזק מהלהטבופובים והגזענים. הם מפסידים במלחמה הזו. הם יישארו גזענים ולהטבופובים, אבל הילדים שלהם כבר לא יהיו".