מורה בהיריון לקתה בדום לב - תלמיד ומורה נוסף ביצעו בה החייאה

אשת החינוך, הנמצאת בחודש החמישי להיריונה, התמוטטה בבית הספר ברנקו וייס שבבית שמש. לאחר שהוחזר לה הדופק, היא פונתה במצב קשה לביה"ח הדסה עין כרם. "התלמידים הצילו את החיים שלי"

זמן צפייה: 02:12

חן דנציגר בת ה-29, מחנכת כיתה י' בבית הספר ברנקו וייס שבבית שמש, הנמצאת בחודש החמישי להיריונה, לקתה היום (שלישי) בדום לב והתמוטטה, בזמן שהייתה בדרכה למוסד החינוכי.

תלמיד ומורה נוסף ביצעו בה פעולות החייאה, והדופק שלה חזר. צוות מגן דוד אדום פינה אותה במצב קשה ויציב לבית החולים הדסה עין כרם. לאחר התאוששות בבית החולים סיפרה דנציגר: "עליתי מהחנייה ואני זוכרת שפשוט התיישבתי על סלע ואני לא זוכרת כלום. התעוררתי פה בבית החולים, סיפרו לי ששני תלמידים הצילו את החיים שלי. הם לא תלמידים שלי אבל אני מכירה אותם, וזה מאוד ריגש לדעת שאני במקום בטוח דווקא מהצד של התלמידים, שהם יודעים לעשות את זה והצילו לי ככה את החיים. זה ממלא מאוד".

עוד בחדשות 13:

פרשת רונאל פישר: הטרמפ לעוזרת השופט שסיבך את אלון חסן

פרצת אבטחה בוואטסאפ: "לינק זדוני הביא לקריסת האפליקציה"

מעצר דורס רוכבי האופניים הוארך ב-3 ימים: "נהג בהשפעת סמים"

חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת
חן דנציגר בת ה-29 שלקתה הבוקר בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת | צילום: דוברות הדסה עין כרם

מנהל בית הספר מסר כי המורה בהכרה ומתקשרת. ג'ודי לני, מדריכה פדגוגית בבית הספר, סיפרה: "תלמידי כיתה י"א מצאו אותה על שוכבת על המדרכה ללא הכרה, והתחילו לה לעשות לה החייאה. הם הגיבו מיד, ויישמו את מה שלמדו בקורס מד"א בשנה שעברה. בהמשך הם קראו לאנשי צוות מתוך בית הספר ואז הזעקנו עזרה ראשונה. צוות מד"א הגיע, ונתן למורה גלי שוק כדי להחזיר לה דופק".

לני הוסיפה: "זה מאוד נחמד שתלמידים מיישמים את מה שקיבלו. הם ידעו מה לעשות, איך להתחיל בהחייאה, ממש ידעו איך להגיב".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "דנציגר, העובדת כמחנכת, נשואה ואם לשניים וכעת בהיריון שלישי המתגוררת ביישוב אפרת, הגיעה ליום העבודה ובכניסה לבית הספר התמוטטה ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי. במזל גדול, שני תלמידי בית הספר מצאו אותה חן והחלו לבצע פעולות החייאה מיידיות ויעילות. בו בזמן צוותי איחוד הצלה ומד"א שהגיעו למקום מצאו אותה במצב של פרפור חדרים וטיפלו בה בארבע מכות חשמל. היא מטופלת כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב".

ד"ר גבי אלבז גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה, אמרה: "מדובר במקרה לבבי יוצא דופן, שהתבטא בהפרעת קצב מסכנת חיים ואילולא הטיפול מציל החיים על ידי שני התלמידים וצוות מד"א - היא לא הייתה כאן איתנו. כעת מצבה יציב והיא מחייכת, עודנה מנוטרת וככל הנראה תעבור השתלת דפיברילטור שיגן עליה מארועים של הפרעות קצב מסוג זו. יש לציין כי מדובר בנס שני באותה משפחה ממש, שכן אחיה הגדול עבר ארוע דומה לפני 4 שנים וחייו ניצלו בנסיבות ממש דומות".