מחר ב"מהדורת השבת": שלושת האחים שיצרו סרט על פוסט טראומה

האחים רוזנקיאר מקיבוץ יחיעם הם יוצאי יחידות קרביות, אך אחד מהם חזר מהצבא במצב פוסט טראומתי. הם יצרו את הסרט "צלילה", שכבר גרף פרסים בארץ ובעולם. "נופל ל-17 שעות שינה מלאות בסיוטים"

זמן צפייה: 02:24

שלושת האחים רוזנקיאר, בני קיבוץ יחיעם, יצרו את הסרט "הצלילה" שכבר הספיק לגרוף לא מעט פרסים בפסטיבלים מובילים בארץ ובעולם. השלושה הם יוצאי יחידות קרביות, אלא שאחד מהם חזר מהשירות בעזה במצב פוסט טראומתי - וסדק את מיתוס הגבורה שעליו גדלו, סיפור ההתבצרות במבצר יחיעם והניצחון על התוקפים הערבים במלחמת השחרור.

"בסוף הסדיר כבר התחלתי להבין שמשהו לא בסדר, הייתי צריך אדרנלין. למשל אתה בטיול בדרום אמריקה, פותח ב'לונלי פלאנט' וכתוב שם שלעבור מקולומביה לפנמה דרך הדריאן זו סכנת מוות, אז אתה אומר - זה רעיון, אני אעשה את זה לבד",  סיפר יונה רוזנקיאר, שחקן ובמאי הסרט.

"אתה גם לא מצליח לישון, אתה עוצם את העיניים ומנסה להירדם, אתה שומע את הארון עושה רעש וזה מקפיץ לך את הלב ברמה שהוא נופל לתחתונים. אחרי שאתה לא ישן עשרים ומשהו שעות אז אתה שותה - ואז נופל לאיזה 17 שעות שינה, שמלאות בסיוטים. אתה חולם על צבא, מחבלים, שאתה לבד בבית ושהרובה לא עובד", הוסיף.

הכתבה המלאה תשודר מחר ב-20:00 ב"מהדורת השבת" עם הילה קורח.

האחים רוזנקיאר
האחים רוזנקיאר | צילום: החדשות 13