באילו מקומות בילוי מרשים להכניס אוכל והיכן לא מצייתים לחוק?

ארבע שנים לאחר שחוק הפופקורן נכנס לתוקף, בתי עסק רבים עדיין קובעים מדיניות בעצמם, ואוסרים על כניסה עם מזון שהובא מהבית. "יש כאן הפרה. הקנס עומד על 45 אלף שקלים"

זמן צפייה: 03:06

כמעט ארבע וחצי שנים חלפו מאז שנכנס לתוקף חוק הפופקורן, שמטרתו להגן על הקהל השבוי מפני המחירים המופקעים במזנונים שבמקומות הבילוי, אולם נדמה שבתי עסק רבים מתנהלים עם חוקים משלהם.

חוקרים סמויים של הרשות להגנת המרכן ולסחר הוגן, צויידו בכריכים, במבה ושתייה ניסו להיכנס ל"זאפה אמפי שוני" בבנימינה, אך למרות שהחוק לצידם – לא הורשו להיכנס עם חטיפי הבמבה שבתיקיהם. כך קרה גם במועדון רדינג 3 בנמל תל אביב, ובקולנוע "רב חן". לעומת זאת, בבתי הקולנוע "הוט סינמה" פתח תקווה וב"לב" רעננה מצייתים לחוק ומאפשרים לקהל להיכנס עם אוכל ושתייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"ההשקעה תוכיח עצמה": איל ההון שיכסה את חובות כל בוגרי הקולג'

ביום הולדתה של אדל: אם הפעוטה שנרצחה בפיגוע ילדה בת

ראש ממשלת פולין: "פיצויים מצידנו על השואה – ניצחון להיטלר"

פופקורן
פופקורן | צילום: פוטוליה

כשעומת מנהל "זאפה" שוני בבנימינה עם העובדה שמדובר בחוקרים סמויים, הוא אמר: "כל עוד זה לא זכוכית, אלכוהול או משהו שיכול לסכן, מותר להכניס". אך האיסור על הכנסת הבמבה נשמע גם מפי מנהל האבטחה במקום, נציגה במוקד שירות הלקוחות, וכן ניתן למצוא את המידע המפורש על הכרטיסים: "לא תתאפשר כניסה של מזון". בהתייחס למידע שמופיע על הכרטיס, מסרה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן: "כאשר מופיע כיתוב על הכרטיס שאסור להכניס מזון ושתייה, יש כאן הפרה של החוק. הקנס עומד על 45 אלף שקלים על כל מניעה כזאת".

יצחק הבהירה את החוק: "זה לא צריך להיות אותו סוג של חטיף. אם הוא דומה וקרוב למה שמוכרים בתוך בית העסק, אין סיבה למנוע את הכניסה שלו".

מ"רב חן" נמסר בתגובה: "בית הקולנוע פועל בהתאם להוראות הרשות להגנת הצרכן ולא חרג מהוראות אלו גם במקרה זה. הרשת מקיימת את מדיניות זו שנים רבות עוד לפני כניסת החוק לתוקפו"

מקבוצת "זאפה" נמסר: "בביקורת שנערכה באמפי "שוני", המאבטחים איפשרו את הכנסת השתייה והכריכים. לגבי שקית הבמבה – המקרה ייבדק".