סגן מפקד מחוז ת"א: "כשמתנגדים לאכיפה - אנחנו משתמשים בכוח"

תנ"צ חיים בלומנפלד התייחס לעימותים האלימים עם שוטרים בהפגנות ובהתקהלויות במגזר החרדי, ואמר: "שימוש בכוח לא מצטלם טוב אף פעם" • במשטרה ינסו לאתר מפגינים ללא אישור - כבר בדרכם לאירוע

זמן צפייה: 11:37

סגן מפקד מחוז תל אביב, תנ"צ חיים בלומנפלד, התייחס הערב (ראשון) לעימותים האלימים עם שוטרים שנרשמו ביממה החולפת בהפגנות ובהתקהלויות במגזר החרדי. בריאיון לחדשות 13 טען: "כשאנחנו ניגשים לאכוף את התקנות ומתנגדים אלינו - צריך לפעמים להשתמש בכוח". עוד הוסיף: "שימוש בוכח לא מצטלם טוב אף פעם".

"אנחנו חשים בתסיסה של הציבור, אבל לא איבדנו שליטה - אנחנו יודעים בדיוק לאן אנחנו הולכים ויש לנו משימות מוגדרות", אמר בלומנפלד. "כשמתאגדת כמות של מאות אנשים – מה אתם מצפים שהמשטרה תעשה? התפקיד שלנו הוא לשמור על האנשים. אנחנו אנשים מקצועיים, עושים את עבודתנו ללא קשר לפוליטיקה".

עוד בחדשות 13:

התקהלויות ועימותים עם המשטרה: הפרת ההנחיות במגזר החרדי נמשכת

בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

מ"מ המפכ"ל: "לא נתעלם מהפרות חוק בוטות במחאות ובכל מקום אחר"

תנ''צ חיים בלומנפלד, סגן מפקד מחוז תל אביב
תנ''צ חיים בלומנפלד, סגן מפקד מחוז תל אביב | צילום: חדשות 13

בלומנפלד התייחס גם לתקרית שבה שוטר השליך דלי על ילד במודיעין עילית: "מדובר במקרה נקודתי והוא ייחקר".

בתוך כך, הערב פורסם לראשונה בחדשות 13 כי לאור העימותים בהפגנות אתמול - במשטרה ינסו למנוע מראש הגעה המונית של מפגינים לאתר מרכזי אחד. אחת מהאופציות שנשקלת היא לפרוס מחסומים ולעבור לסיורים רכובים, כך שהשוטרים יבדקו מראש את האנשים שמתכננים להתאסף, ויבדקו אם הם מפרים את תקנות המרחק - עוד לפני היווצרות ההתקהלות.

מעצר מפגין במחאה נגד רה''מ בתל אביב
מעצר מפגין במחאה נגד רה''מ בתל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום תקפו בכירים במשטרה את השר לביטחון הפנים על רקע התנהלותו בנושא ההפגנות נגד נתניהו, והצהירו: "הוא מנסה כל יום להתערב בעבודת המשטרה בשטח למרות שזה לא תפקידו - הוא בא להרוס את המשטרה בדיוק כפי שהרס את משרד המשפטים".

"בשבועות האחרונים השר אוחנה מנסה לחלחל לבכירי המשטרה אפס סובלונת כלפי המפגינים", המשיכו. "הציוץ שלו בסוף השבוע שעבר נועד להעביר מסר גם לשוטרים בשטח שצרייכם לנקוט ביד קשה מאוד נגד המפגינים. הוא מנסה לסכסך בין ראשי המחוזות, והמרוץ למפכ"לות משחק לטובתו".