תקלה נוספת: תנועת הרכבות מנתב"ג לירושלים הופסקה זמנית

הקו החדש לבירה הופסק למשך מעל לשעה עקב תקלת איתות שתוקנה. מהרכבת נמסר שתנועת הרכבות צפויה להתחדש בהדרגה • נוסעים רבים ברחבי הארץ מתלוננים על עיכובים: "לא עצרו גם בשביל אדם שהתעלף"

זמן צפייה: 01:11

תנועת הרכבות בקו נתב"ג-בנייני האומה הופסקה הבוקר (שני) באופן זמני בשל תקלת איתות. עוד הופסקה תנועת הרכבות במקטע נתב"ג מודיעין, ומהרכבת נמסר כי קו נהריה-מודיעין יסיים את נסיעתו בתחנת נתב"ג. הסעות מנתב"ג לירושלים הוזמנו עבור הנוסעים המחכים במקום.

נוסעים רבים ברחבי הארץ התלוננו על עיכובים בעמוד הפייסבוק של "בארכבת". עוד התלוננו הנוסעים על עומס רב וצפיפות בקרונות הרכבות שיצאו מהתחנות השונות.

כתבות נוספות בנושא >>

יו"ר ועד עובדי הרכבת:"אני בתוך סיוט; מדובר בניסיון חיסול"

ביהמ"ש לעובדי הרכבת: להקפיא העיצומים לחודשיים ולהיכנס למו

תיעוד: הרכבת שפגעה בעמוד חשמל והשביתה את קו ירושלים-נתב"ג

בתחילת החודש נתקעו כ-120 נוסעים בכניסה למנהרה הסמוכה לירושלים, לאחר שהרכבת מנתב"ג לתחנת "נבון" שבעיר עמדה במקום בשל תקלה, שנגרמה ככל הנראה בעקבות פגיעה של בעל חיים. בשל האירוע תנועת הרכבות בקו הופסקה זמנית והוזמנו היסעים לתחנת נתב"ג.

הנוסעים, לטענתם, נותרו תקועים ללא מיזוג או חשמל, עד להגעת קטר מחלץ, שגרר אותם חזרה לתחנת נתב״ג. אחד הנוסעים סיפר לחדשות 13 כי בעקבות התקלה הוא איחר לפגישה חשובה שהייתה אמורה להתקיים בירושלים. נוסעי תחנת ירושלים נבון הופנו לתחבורה ציבורית חלופית, הממוקמת בסמוך לתחנה. התקלות הרבות מתרחשות בצל המאבק בין ועד עובדי הרכבת להנהלת החברה, שהביא להשבתת הקווים מספר פעמים בחודשים האחרונים. 

פגיעה של רכבת בעמוד חשמל
פגיעה של רכבת בעמוד חשמל | צילום: החדשות 13

\

לפני כשבועיים פרסמה יושב ראש ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, פוסט שבו תקפה את הביקורת הקשה שנמתחה עליה. "מצאתי את עצמי בתוך מלחמה בלא בחרתי, שלא הוריתי עליה ושלא אישרתי אותה", כתבה אדרעי. זאת, שבוע בדיוק לאחר הפסקת תנועת הרכבות באופן פתאומי, בשל טענות למחלת שמונה פקדי החברה,

"מאז יום שישי, בדיוק לפני שבוע – אני בתוך סיוט", הוסיפה בפוסט, "כבר שבוע שלכל אחד מותר להגיד עלי כל מה שהוא רוצה: לשקר, להכפיש, להסית, לקלל, לאיים. דמי הותר. וכמה קל היה לשחרר את הרסן ולהתיר אותו. ובאיזו קלות מרשים לעצמם אנשים, מפוליטיקאים בכירים ועד אחרוני הטוקבקיסטים, שלעיתים נדמה שאין בניהם הבדלים רבים, לשסות בי את עצמם ואת הציבור".

בפוסט הפייסבוק הזכירה אדרעי בין היתר את שר התחבורה, ישראל כ"ץ, שהאשים אותה בהשבתת פעילות הרכבת במהלך ריאיון בתכנית "לפני החדשות" בערוץ 13 "אני יודעת את האמת, מנהלי החברה יודעים גם הם את האמת. אגב, גם השר יודע את האמת", כתבה, "אבל זה לא מנע מאף אחד מהם לשקר לציבור, לכנות אותי ראש ארגון פשע ועוד כל מיני 'שמות חיבה' רק כדי להסיר את האחריות מההחלטה השערורייתית שלהם".

יו"ר ועד עובדי הרכבת כינתה את הביקורת עליה כ"ניסיון חיסול של הוועדים ושל העבודה המאורגנת". "אני פה על המוקד למען יראו ויראו כל הוועדים", הוסיפה, "אני בטוחה שהאמת תנצח ותצא לאור בקרוב". את הדברים כתבה בצל הוראת בית הדין לעבודה לוועד עובדי הרכבת להקפיא את העיצומים והצעדים הארגוניים שננקטו נגד ההנהלה בשנה האחרונה, לצורך פתיחה במשא ומתן לפתרון הסכסוך.

כץ בפתיחת הזרוע הרביעית בטרמינל 3
שר התחבורה ישראל כ''ץ | צילום: ללא קרדיט