רחמים מרציאנו ועמית אברוצקי הם ההרוגים בתאונת המטוס הקל

מרציאנו בן -61 ואברוצקי בן ה-31 נהרגו לאחר שמטוסם התרסק בהרי יהודה, סמוך למושב מבוא בית"ר. השניים יצאו מנמל התעופה בן גוריון לכיוון ים המלח אך אבד עמם הקשר. אימו של עמית: "הוא היה קסם של בחור, אוהב אדם, רגיש"

זמן צפייה: 04:25

רחמים מרציאנו בן ה-61 ועמית אברוצקי בן ה-31 הם השניים שנהרגו בהתרסקות המטוס הקל אתמול (שבת) בהרי יהודה. השניים טסו במטוס קל אזרחי מסוג אולטרה-לייט סמוך למושב מבוא בית"ר שבפרוזדור ירושלים, והתרסקו מסיבה לא ידועה. רחמים הטיס את המטוס ועמית היה מדריך צניחה שהתלווה אליו.

פזית אברוצקי, אימו של עמית, סיפרה לחדשות 13: "הוא היה ממש מיוחד, הוא אח תאום, היה מדריך בצניחה חופשית. הוא גדל והתחנך באלפי מנשה, היה ספורטאי, בחור שאהב את החיים החיים. הוא נגע בהרבה מאוד אנשים - מקטנים עד גדולים, אהבו אותו. כשהוא היה מגיע למקום הוא היה הכוכב בו, אדם רגיש מאוד, אהב אדם, היה נכד מדהים לסבתות שלו".

Rixycl
רחמים מרציאנו ועמית אברוצקי, שנהרגו בתאונת המטוס | צילום: אלי גודארד/באדיבות המשפחה

חבריו של רחמים סיפרו עליו שהיה "אדם שלא דבק בו רבב". גם רחמים היה צנחן ועבר תאונת צניחה לפני 10 שנים. עליה סיפר חברו אורי פרץ שהוא "יצא כמו גדול, חזר לחיים ולא ויתר".

זירת התרסקות המטוס הקל בהרי יהודה
זירת התרסקות המטוס הקל בהרי יהודה | צילום: דוברות המשטרה

השניים יצאו במטוס מאזור נמל התעופה בן גוריון לכיוון ים המלח והיו אמורים לנחות באזור מצדה, אך באזור שורש אבד עמם הקשר. שוטרים ממחוז ירושלים וכוחות מג"ב ביצעו סריקות אחר המטוס תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים, ולבסוף איתרו את זירת ההתרסקות בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית מטה יהודה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם.