מטוס קל התרסק בשטח פתוח בשרון: אב נהרג, בנו הנער נפצע קשה

צוותי החירום קבעו את מותו של איש העסקים שי בן יצחק שנמצא בתוך כלי הטיס שהתרסק ליד קיבוץ יקום. בנו בן ה-14 שהיה גם הוא על המטוס פונה במסוק צבאי לביה"ח כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית

זמן צפייה: 01:20

שי בן יצחק, איש עסקים ולשעבר מבעלי אתר ההימורים "888", נהרג היום (שבת) בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח ליד קיבוץ יקום שבשרון. בנו, נער בן 14, נפצע קשה ופונה במסוק צבאי לבית החולים תל השומר כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית.

רב רשף דני יוספסברג, מפקד משמרת תחנה אזורית נתניה, סיפר שהשניים נלכדו וחולצו: "קיבלנו בתחנה אזורית נתניה הודעה על מטוס שהתרסק באזור יקום, למקום יצאו מספר צוותים. עם הגעתנו למקום ראינו מטוס שהתרסק ושבתוכו יש אבא וילד לכודים. היה חילוץ מאוד קשה בתנאים מאוד קשים מכיוון שהמטוס עצמו מלא בדלק, וחלק מהדלק נשפך על הלכודים עצמם. בוצע חילוץ של האבא ושל הילד באמצעות כלים הידראולים ולאחר מכן הלכודים הועברו להמשך טיפול של מד"א".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2005021357' autoplay='0' credit='' desc='המסוק הצבאי מפנה את הנער לביה"ח תל השומר' kid='1_76p6dgou' duration='60'']

פרמדיקים של מד"א ירדן דהרי ועידן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את המטוס הקל שהתרסק בשטח הפתוח ובתוכו נלכדו 2 פצועים, גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה ונער כבן 14 בהכרה מלאה. מיד התחלנו בטיפול רפואי כשבמקביל פעלו לוחמי האש לחלץ את הפצועים. הגבר היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. הנער שנפגע באורח קשה הועבר למסוק צבאי שנחת במקום ופונה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

זירת התרסקות מטוס קל ליד קיבוץ יקום | צילום: מד''א

לפני כשבוע גבר כבן 74 נהרג לאחר שהתרסק לכינרת במהלך טיסה במצנח רחיפה ממונע. הוא ככל הנראה סבל מאירוע לבבי במהלך הטיסה בטרקטורון הממונע, התמוטט, ונפל לתוך המים. הגבר חולץ על ידי סירת דייגים לחוף אמנון.

צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי, ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים פוריה - שם נקבע מותו. חוקרי משטרת ישראל הגיעו למקום ויחד עם חוקרי רשות שדות התעופה החלו באיסוף הממצאים לחקירת נסיבות התאונה.

פרמדיק שהגיע למקום האירוע סיפר: "כשהגענו לחוף, ראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה על קו המים ומבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. פינינו אותו לביה"ח תוך המשך טיפול רפואי וביצוע פעולות החייאה".

זירת התרסקות מטוס קל ליד קיבוץ יקום | צילום: מד''א