לאחר ששוחררו ממעצר: 3 העצורים האחרונים בטורקיה ישובו לארץ

אחרי ש-9 ישראלים נעצרו בחשד שהטרידו דיילת במהלך טיסה ושישה מהם שוחררו, גם השלושה הנוספים ששהו סמוך לגבול הטורקי עם סוריה שוחרר ממעצר בעקבות התערבות השגרירות והקונסוליה הישראלית - ויחזרו מחר לישראל

זמן צפייה: 02:31

שישה מתוך תשעת הישראלים שנעצרו בטורקיה בחשד כי הטרידו מינית דיילת של חברת פגסוס כבר שבו לארץ, ומחר (רביעי) יחזרו שלושת האחרונים ששהו במעצר בעיר אורפה, שנמצאת על הגבול הטורקי עם סוריה

אלי, אחד העצורים, סיפר לחדשות 13: "כשעלינו למטוס הבנו שהדיילת שונאת אותנו. דוד, אחד מאיתנו, צילם אותה כשהיא הסבירה על מצבי החירום. היא דרשה שימחק - והוא מחק. התחלנו צחוקים שם במטוס עם כל מיני נוסעים, והדיילת טענה שהטרדנו אותה מינית".

"קראו לשוטרים ועצרו אותנו, לקחו מאיתנו את הדרכונים ולקחו אותנו ישר למעצר", הוסיף, "אחת הנוסעות חיזקה את הדברים של הדיילת. אחרי חמש שעות שחררו אותי ועוד חמישה אחרים ממעצר. בן דודי נשאר שם עם עוד שניים, על שטויות, על כלום. זה קרה ביום רביעי, פנינו לקונסוליה ולשגרירות, אמרו שאחרי החג שלהם יגרשו אותם לארץ. החג נגמר בשני. אביו של אחד העצורים נסע לשם, לא התייחסו אליו ואחרי כמה שעות אמרו לו שהעבירו אותם לגבול סוריה".

מטוס של ''פגסוס''
מטוס של ''פגסוס'' | צילום: רויטרס

לאה, חברה טובה של דוד שושקוב, העצור בטורקיה, סיפרה גם היא לחדשות 13 לפני שחרורם של אחרוני העצורים: "כשעלינו לטיסה הדיילת הראתה איך מתנהלים במצב חירום. דוד רצה להעלות סטורי וצילם, בצחוק. ישר היא אמרה לו NO NO NO ודרשה שימחק הכול. המשכנו לטוס, ובטיסה ישבנו עם חבורה של בדואים ישראלים וצחקנו איתם. עשינו קצת רעש בטיסה, אבל אף אחד לא העיר לנו - גם לא הדיילות. כשהגענו לטורקיה הדיילות אמרו שהם הטרידו אותן מינית. אומרים שהעבירו אותם לכלא בגבול סוריה. אין לנו מושג. אמרו לנו שהם יגורשו בחזרה לארץ ושכרגע הם עצורים. מיום חמישי אנחנו לא בקשר עם דוד. לא יודעים מה המצב שלו. לא בטוח שהביאו להם אוכל ומים. בפעם האחרונה שדיברנו איתו הוא אמר לנו שלא נותנים להם לעשות צרכים ואוכל, מתעללים בהם".

דוד שושקוב, אחד העצורים בטורקיה
דוד שושקוב, אחד העצורים בטורקיה | צילום: מתוך פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אמש, ממשרד החוץ נמסר בתגובה למעצר: "הנושא ידוע ומוכר לקונסוליה באיסטנבול. תשעה ישראלים נעצרו בשדה התעופה סביחה באיסטנבול לאחר שנטען נגדם על-ידי צוות האוויר כי התנהלו באופן לא נאות ומטריד במהלך הטיסה. שישה מהם שוחררו עוד באותו היום ושלושה עדיין שוהים במעצר".