טליה, מאחורייך: המדריך המלא לאייליינר המושלם

רגע אחרי הקורונה והמסכות שמסתירות את הפנים, העיניים הפכו למוקד תשומת הלב בהופעה שלנו – ובמרכזן איפורי העיניים על שלל צורותיהם. אלא שבעונה האחרונה של "האח הגדול" הרשת סוערת במיוחד סביב האייליינר הטרנדי של אחת המתמודדות – וכך גם אתן תוכלו לעשות זאת • קול האישה

טליה מהאח הגדול - והאייליינר המפורסם
טליה מהאח הגדול - והאייליינר המפורסם | צילום: צילום מסך

בעידן הקורונה, שבו נהגנו להסתובב עם מסכות המסתירות את הפנים, העיניים הפכו לאיבר הבולט ביותר בהופעה שלנו. הן זכו לפופולריות רבה גם בעולם הביוטי, וכך נחשפנו לשלל סגנונות איפור חדשניים, המתמקדים בעיניים כמרכז תשומת-הלב. עוד בעקבות הקורונה, אחד המוצרים הפופולריים ביותר לאיפור הפך להיות לא אחר מאשר האייליינר השחור. גם טליה מ"האח הגדול" והופעת האייליינר המדוברת שלה יצרו הרבה מאוד רעש ברשת סביב הנושא – ועוקבים רבים דרשו לדעת איך היא משרטטת איפור כל-כך מדויק.

בעקבות הביקוש, השבוע ליאת סוידגל, אחראית ההדרכה ברשת "ביוטיקייר", הציגה לנו את המדריך המלא (שלב אחרי שלב) להשגת הלוק הנוצץ של אייליינר מושלם. "למרות שהאייליינר אולי לא קל למריחה כמו שפתון למשל, די קל לשלוט בו ברגע שמבינים מספר עקרונות בסיסיים לגביו", היא מסבירה. "הטיפ המנחה למריחת אייליינר, במיוחד למתחילים, הוא לצפות לטעויות. אל תתייאשו, תזרמו עם זה, התאזרו בסבלנות – וקחו מספר טיפים אשר יקלו על המלאכה".

כתבות נוספות בנושא

האח הגדול עונה 4 | טליה

ראשית, סוידגל מסבירה כי למתחילים כדאי למרוח אייליינר עוד לפני שמניחים מסקרה וצלליות. "כפי שצוין, קל מאוד לטעות עם אייליינר, והעובדה היא שקשה יותר לבצע תיקונים כאשר מעורב איפור אחר". בשלב המריחה הראשוני, היא מסבירה שהדיוק הוא לא האספקט הכי חשוב – כי בליטות וקווים לא אחידים באייליינר ניתנים לתיקון בקלות, בעזרת טיפת מסיר איפור ומקלות אוזניים. בנוגע לטכניקה, היא מסבירה: "עשו זאת מול מראה ועל החלק העליון של העין. התחילו לצייר את הפס קרוב ככל הניתן לקו הריסים, ושמרו על כך לאורך כל התהליך. את הפס התחילו לצייר מכיוון הזווית הפנימית של העין, אל עבר הפינה החיצונית של העין. קו הריסים העליון מגדיר את העיניים, ובנוסף מעניק מראה עשיר לריסים".

בנוסף, היא מסבירה שצורת אייליינר מדויקת יכולה להופיע במספר סגנונות, כמו פס עבה של "עין החתול" (הסגנון האהוב על טליה) או פס עדין שמשתלב ישר לתוך הריסים. "אייליינר נוזלי הוא למעשה הפורמולה המתאימה ביותר לביצוע עבודה מדויקת. שימוש באיילינר נוזלי הוא מדויק משמעותית יותר מאשר שימוש בעיפרון, ועוזר להשיג פסים מושלמים. עם זאת, לרוב הוא יהיה עמיד יותר, כך שקשה יותר לנקות או לטשטש את הטעויות. במקרים של חוסר יציבות בעת פעולת המריחה, נסו לייצר יציבות כללית בעזרת ישיבה, ולהתאפר ליד שולחן או אפילו להניח את המרפקים על מנת לייצב את הידיים. במקרה שבו אין שולחן בהישג יד, נסו להניח את הזרת על הלחי בעת מריחת האייליינר, לצורך הייצוב".

העיניים תופסות את מרכז תשומת הלב
העיניים תופסות את מרכז תשומת הלב | צילום: אייסטוק

לדבריה, "על אף שהאייליינר מזוהה יותר כאיפור שמונח על החלק העליון של העין, בצמוד לקו הריסים – שימוש באייליינר גם בחלק התחתון של העין יכול ליצור מראה ייחודי וחושני. המטרה היא לצייר פס ישר לאורך קו הדמעות, שהוא העור החשוף שבין העין לריסים. שימו לב שמדובר באזור שהוא רגיש, ולכן חשוב לנהוג איתו בעדינות יתרה. במקרים כאלה, מומלץ להשתמש בעיפרון אייליינר. סגנון זה עשוי לשוות לעיניים מראה קטן יותר, כך שמי שלא רוצה בזה – מומלץ לנסות למרוח את האייליינר על החצי החיצוני של העיניים".

בהמשך לכך, מדגישה סוידגל כי יש להתאים את צורת האייליינר למבנה העיניים. "לעיניים קטנות למשל, פס אייליינר עבה עלול לגרום למראה קטן אף יותר, ולכן הטכניקה המומלצת היא מריחת האייליינר ממרכז קו הריסים כלפי חוץ העין. ניתן גם לעבות את הפס לקראת סופו ולסיים בהרמה קטנה של האייליינר". בנוסף, היא מסבירה כי לא כל האייליינרים נראים זהים. "נוסחאות שונות ייצרו אפקטים שונים, לכן חשוב לדעת איזו מהן מתאימה ספציפית לכן. אם אתן מחפשות משהו עמיד וקל למריחה, אייליינר נוזלי הוא בחירה טובה. למראה טבעי יותר, נסו להשתמש בעיפרון או באייליינר במרקם ג'ל".

אייליינר גרפי
אייליינר גרפי | צילום: fortolia

לאיפור אייליינר במראה יותר טבעי, סוידגל ממליצה לשמור על פס דק ובגוון יותר עדין, שחור או חום. "זה כבר יגדיר את העין מבלי למשוך את כל תשומת-הלב. למראה הזה גם יתאים אייליינר נוזלי במינון הנכון, וכן עיפרון אייליינר". למראה שהוא יותר דרמטי, היא מסבירה שניתן לשלב בין שני הסוגים – אייליינר נוזלי ועיפרון. "תחילה מורחים את העיפרון, ולאחר מכן עוברים על הפס עם אייליינר נוזלי גם בין הריסים. זה מעצים את הלוק מבלי לדרוש כל מיומנות מיוחדת".

למראה של אייליינר מעורפל, היא מסבירה שאין צורך בדיוק מופרז, מכיוון שכל הטעויות שנוצרו בעת המריחה יתערבבו פנימה אל תוך הפס המפוזר והמעושן. "עפרונות אייליינר הם בעלי מרקמים קלילים יותר, שיתמזגו ויהיו מושלמים למראה זה. ניתן לטשטש את האייליינר עם מברשת צללית". לבסוף, למראה "עין החתול" של טליה, היא מסבירה: "לוק זה עלול להיראות בלתי אפשרי למתחילים שבינינו, אבל העצה לכל אלה היא להתחיל להתאפר מחוץ העין – כלפי פנים. בסך הכול צריך להניח את האייליינר בזווית החיצונית של העין ולמשוך אותו כלפי מעלה, באותה הזווית כמו העפעף התחתון".